Używane Suzuki Liana (2001-2007)

Piątek, 12 lipca 2013 (13:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Liana zastąpiła w ofercie Suzuki niezbyt popularne Baleno. Tak jak poprzednik, nie zachwyca wyglądem, ale kryje wiele innych zalet.

Zdjęcie

/Motor
/Motor

Zdjęcie

Tablica przyrządów jest naprawdę bardzo atrakcyjna. W modelach z 2001 r. zamiast wskaźników jest wyświetlacz.
/Motor

Siłą tego modelu jest bardzo wysoka funkcjonalność, Liana świetnie sprawdzi się jako pojazd dla rodziny. Wnętrze jest wygodne i nie będą narzekali na nie nawet rośli pasażerowie, ale mimo to nie obyło się bez wpadek. Jest ich kilka: szyby intensywnie zaparowują, kieszenie w przednich drzwiach są o wiele za małe, a przełącznik kierunkowskazów jest zbyt oddalony od kierownicy. Normą jest także skrzypienie plastików. Nie zachwyca pojemność bagażnika wersji 5-drzwiowej (279 l). Lepiej pod tym względem prezentuje się sedan, który pomieści 447 litrów bagażu. W czasie jazdy na pewno pomogą bardzo duże i świetnie się sprawdzające lusterka boczne. Ciekawym rozwiązaniem jest pochylające się oparcie tylnej kanapy. Z tyłu w miarę wygodnie będą podróżować nawet trzy osoby, co jest nieczęste w tej klasie.

Używane Suzuki Ignis (2004-2007)

Ignisa trudno zaliczyć do konkretnej klasy. To podwyższone auto miejskie, dobrze sprawdzające się na wyboistych drogach. czytaj więcej

Większość spotykanych na rynku Lian ma udany silnik benzynowy 1.6/106 KM. Jednostka jest niezawodna, elastyczna na wyższych biegach i pali 6,5-9 l/100 km. Za rozrząd odpowiada trwały łańcuch. Drugi silnik to udany diesel 1.4/90 KM. Na początku eksploatacji trapiły go usterki świec żarowych, ale w większości egzemplarzy już poradzono sobie z tym problemem. Za nietrwałe należy uznać obejmy tylnego tłumika. Czasem wsteczny bieg wchodzi z dużym trudem.

Reklama

Trwałość zawieszenia jest wysoka. Słabszym elementem są tuleje przedniego wahacza. Potencjalnych nabywców Liany nie zachwycą wygórowane ceny części w ASO.

Liczba Lian na rynku wtórnym jest skromna. Najtańsze egzemplarze z początku produkcji kosztują tylko 7 tys. zł. Uwaga na auta z 2001 r. sprowadzone z Europy zachodniej. Mają one inny przód i wnętrze niż oferowana u nas Liana. Ceny godnych polecenia diesli zaczynają się od 12 tys. zł. Benzynowe Liany z lat 2006-2007 kosztują od 17 tys. zł.

Suzuki Liana (2001-2007) - podsumowanie

Liana całkowicie spełnia oczekiwania rodziny. Wiezie cztery osoby w dobrych warunkach i rzadko się psuje. A że nie świadczy o statusie majątkowym właściciela? Nie wszyscy tego potrzebują.

Suzuki Liana: historia modelu
2001: debiut Liany w Europie. W ofercie hatchback i sedan.
2002: inny wygląd przodu w Europie, rozpoczęcie sprzedaży jako Aerio w USA i Kanadzie.
2003: debiut wersji 4x4.
2007: zakończenie sprzedaży. Następcą jest model SX4.

Suzuki Liana: typowe usterki i problemy

  • Problemy ze świecami żarowymi w silniku DDiS.
  • Korodujący układ wydechowy, zwłaszcza obejmy tłumika końcowego.
  • Ciężko wchodzący wsteczny bieg.
  • Parujące szyby od wewnątrz.
  • Skrzypiące plastiki w kabinie.


Suzuki Liana: plusy

  • Pełne wyposażenie.
  • Obszerne wnętrze.
  • Wysoka niezawodność.
  • Solidne zawieszenie.


Suzuki Liana: minusy

Dane techniczne: Suzuki Liana (2001-2007)

Wersja1.3 16V1.6 16V1.4 DDiS
Silnikbenzynowybenzynowydiesel
Pojemność skokowa1328 cm31589 cm31398 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna90 KM106 KM90 KM
Maksymalny moment obrotowy116 Nm144 Nm200 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna165 km/h175 km/h170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h13,0 s11,7 s13,1 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km6,76,95,3

Tekst: Rafał Andrzejewski, zdjęcia: Robert brykała

Używane Suzuki Jimny (1998-) - OPINIE

Używane Suzuki Grand Vitara (2005-) - OPINIE

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Zobacz również