Używany Citroen C6 (2005-2012)

Niedziela, 5 stycznia 2014 (16:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Citroen C6 to ryzykowny zakup, ale warto się skusić. Krajowe, serwisowane egzemplarze okazują się niezawodne i... trudno je kupić – cieszą się dużym wzięciem.

Zdjęcie

Citroen C6 jest wyposażony w hydropneumatyczne zawieszenie trzeciej generacji Hydractive 3+. Ma 16 stopni tłumienia oraz trzy tryby pracy. /Motor
Citroen C6 jest wyposażony w hydropneumatyczne zawieszenie trzeciej generacji Hydractive 3+. Ma 16 stopni tłumienia oraz trzy tryby pracy.
/Motor

Citroen C6 nie odniósł wielkiego sukcesu na rynku pierwotnym. Na wtórnym - duży spadek wartości - sprawia, że popyt na krajowe, bezwypadkowe egzemplarze C6 przewyższa podaż. Największym zainteresowaniem cieszą się najdroższe wersje wyposażenia - szczególnie Exclusive. Nic dziwnego - C6 to jeden z najbardziej oryginalnych, a jednocześnie najtańszych przedstawicieli klasy premium. Interesują się nim nie tylko ortodoksyjni miłośnicy marki. Używane C6 chętnie kupują także ci, którym zależy na wygodnym, prestiżowym aucie i nie chcą przepłacać.

Bez wycieraczki, bez ramek

Reklama

Zdjęcie

Kierowca ma do dyspozycji trzy wyświetlacze. Dwa z nich (na konsoli i za kierownicą) są konwencjonalne. Trzeci to Head-Up Display (HUD) – rzutuje obraz na szybę.
/Motor

Nadwozie C6 to bez wątpienia dzieło sztuki użytkowej. Linia nawiązuje wprost do kultowego modelu DS i nie odbiega zbytnio od prototypu C6 Lingage (zaprezentowanego w 1999 r.).

Uwagę zwracają dwa charakterystyczne detale - brak ramek okiennych w drzwiach oraz tylna, wklęsła szyba, której odpowiednia aerodynamika zastępuje tradycyjną wycieraczkę.

Wysoka ocena należy się za jakość wykonania karoserii - jest dobrze zabezpieczona przed korozją. W swoim czasie była też ponadprzeciętnie bezpieczna. To pierwszy Citroen, w którym zastosowano ładunki pirotechniczne pod maską. W chwili zderzenia z pieszym "odskakuje" ona na kilka cm, aby złagodzić skutki wypadku.

Królują diesle

Podstawowy, benzynowy silnik 3.0 V6 jest niezawodny i wystarczająco mocny, ale nie cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym, ponieważ zużywa od 13 do 16 l benzyny na każde 100 km. Bardzo dobrze sprzedają się natomiast znacznie bardziej ekonomiczne diesle. Wszystkie mają pasek rozrządu, wszystkie są wyposażone w podwójne doładowanie. W przypadku egzemplarzy 2-3 letnich klienci poszukują głównie topowych wersji 3.0 V6 HDI 240 KM z japońskim automatem (AISIN TF-80SC).

Citroen C6 (2005-2012)

liczba zdjęć: 6

W przypadku modeli starszych - wzrasta zainteresowanie bazowym 2.2 HDI 173 KM z ręczną skrzynią biegów. Powód jest prosty - koszty jego serwisowania są dwukrotnie niższe niż wersji V6.

Youngtimery na horyzoncie

Żaden z tych samochodów nie jest jeszcze klasykiem. Ale wybraliśmy te modele, które mają szansę stać się nimi wyjątkowo szybko. czytaj więcej

Najbardziej skutecznie można targować się w przypadku starego diesla 2.7 V6 HDI 208 KM - był produkowana tylko do 2008 roku, a zatem szanse na znalezienie tego drogiego w naprawach modelu z autentycznym, niskim przebiegiem są już minimalne.

Większość elementów zawieszenia C6 zapożyczono z modeli C5 i 407, co sprawia, że koszty obsługi pozostają na rozsądnym poziomie. Wszystkie wersje mają oczywiście seryjną hydropneumatykę.

Przed zakupem

Na wysokociśnieniowej myjni należy sprawdzić szczelność szyb bocznych, a później... pojechać do ASO, na pełną diagnostykę zespołu napędowego i zawieszenia. Jeśli C6, to tylko w idealnym stanie!

Citroen C6 (2005-2012) - podsumowanie

Osoba zainteresowana zakupem używanej, luksusowej limuzyny musi zwykle wybierać między atrakcyjną ceną, a dobrym stanem technicznym. W przypadku używanego Citroena C6 można mieć okazyjnie jedno i drugie.

Citroen C6: historia modelu
1999: prototyp C6 Lingage.
2005: premiera modelu C6 z silnikami 3.0 V6 oraz 2.7 V6 HDI.
2008: nowe silniki 2.2 HDI oraz 3.0 V6 HDI.
2012: koniec produkcji.

Citroen C6: typowe usterki i problemy

  • Wycieki oleju z silników wysokoprężnych.
  • Stare diesle mają zwykle zużyty filtr cząstek stałych.
  • Automatyczne skrzynie są drogie w obsłudze.
  • Nie warto kupować okazyjnie tanich aut po wypadku. Elementy karoserii są drogie. Np. za używaną maskę trzeba zapłacić nawet 2 tys. zł.

Dane techniczne: Citroen C6 (2005-2012)

Wersja3.0 V62.2 16V HDI2.7 V6 HDI3.0 V6 HDI
Silnikbenzynowyturbodieselturbodieselturbodiesel
Pojemność skokowa2946 cm32179 cm32720 cm32993 cm3
Układ cylindrów/zaworyV6/24R4/16V6/24V6/24
Moc maksymalna215 KM173 KM208 KM240 KM
Maksymalny moment obrotowy290 Nm400 Nm440 Nm450 Nm
Osiągi    
Prędkość maksymalna230 km/h210 km/h230 km/h240 km/h
Przysp. 0-100 km/h9,4 s9,6 s8,9 s8,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*11,26,67,67,4
*dane fabryczne

Tekst: Jacek Ambrozik, zdjęcia: Robert Magdziak

Citroen C5 bez następcy? - MOTORYNEK

Citroen C4 Picasso 1.6 THP Exclusive - TEST

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Zobacz również