Najmniej awaryjne trzylatki za oceanem

Poniedziałek, 17 lutego 2014 (16:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Amerykański oddział JD Power - instytutu badań konsumentów - przygotował nowy ranking niezawodności trzyletnich samochodów. Tym razem najmniej kłopotliwe okazały się Lexusy i Mercedesy.

Zdjęcie

Lexus /Lexus
TÜV: najmniej i najbardziej awaryjne auta

Niemiecki Urząd Dozoru Technicznego (TÜV) opublikował najnowszy raport usterkowości samochodów. Po raz kolejny przodują w nim marki japońskie, a także niemieckie. czytaj więcej

Badanie Vehicle Dependability Study (VDS) powstało w oparciu o opinie 41 tys. użytkowników aut z roku modelowego 2011, użytkowanych od chwili zakupu.

W raporcie VDS każdej marce przypisano średnią liczbę usterek odnotowanych w ciągu ostatniego roku eksploatacji, przypadających na 100 ocenionych egzemplarzy różnych modeli danego producenta. Im niższy wynik, tym lepsza pozycja w rankingu:

Reklama


1. Lexus (68)
2. Mercedes (104)
3. Cadillac (107)
4. Acura (109)
5. Buick (112)
6. Honda (114)
6. Lincoln (114)
6. Toyota (114)
9. Porsche (125)
10. Infiniti (128)
11. BMW (130)
12. Subaru (131)
13. Chevrolet (132)
13. Jaguar (132)
13. Mazda (132)
16. GMC (133)
średnia: 133
17. Ford (140)
18. Nissan (142)
19. Audi (151)
19. Kia (151)
21. Volvo (152)
22. Scion (153)
23. Chrysler (155)
24. Volkswagen (158)
25. Ram (165)
26. Mitsubishi (166)
27. Hyundai (169)
28. Jeep (178)
29. Land Rover (179)
30. Dodge (181)
31. Mini (185)

W porównaniu do poprzedniej edycji rankingu pozycja Lexusa pozostała bez zmian, Porsche spadło z 2. na 5. miejsce, a Cadillac awansował z 14. na 3. lokatę.

W tegorocznej edycji badania odnotowano wyższą niż w 2013 roku średnią liczbę usterek na 100 aut - 133 zamiast 126. Zeszłoroczny wynik był jednak najniższy od czasu publikacji pierwszego rankingu VDS, czyli od 25 lat. W całym badaniu podkreślono wyższy poziom awaryjności jednostek 4-cylindrowych, coraz częściej turbodoładowanych, oraz mocnych turbodiesli.

W poszczególnych segmentach najlepiej wypadły:

Samochody miejskie
1. Honda Fit (Jazz)
2. Kia Rio
3. Nissan Versa

Samochody kompaktowe
1. Chevrolet Volt
2. Toyota Corolla
3. Honda Civic

Klasa średnia
1. Toyota Camry
2. Buick LaCrosse
3. Honda Accord

Klasa średnia premium
1. Lexus ES
2. Lexus IS
3. Lincoln MKZ

Klasa średnia wyższa
1. Buick Lucerne
2. Toyota Avalon
3. Ford Taurus

Klasa średnia wyższa premium
1. Lexus GS
2. Mercedes klasy E
3. Lincoln MKS

Klasa wyższa premium
1. Cadillac DTS i Lexus LS

Małe auta sportowe
1. Mini Cooper

Auta sportowe
1. Chevrolet Camaro

Miejskie crossovery
1. Honda Element
2. Jeep Patriot
3. Kia Sportage

Kompaktowe crossovery/SUV-y
1. Honda CR-V
2. Toyota FJ Cruiser
3. Toyota RAV4

Kompaktowe crossovery/SUV-y premium
1. Acura RDX
2. Mercedes GLK

Crossovery/SUV-y: klasa średnia
1. Honda Crosstour
2. Toyota 4Runner
3. Nissan Murano

Crossovery/SUV-y premium: klasa średnia
1. Lexus RX
2. Lexus GX
3. Acura MDX i Mercedes ML

Duże crossovery/SUV-y
1. GMC Yukon
2. Chevrolet Tahoe
3. Toyota Sequoia

Duże crossovery/SUV-y premium
1. Cadillac Escalade
2. Mercedes GL

Miejskie vany
1. Scion xB
2. Kia Soul

Vany
1. Toyota Sienna

Średniej wielkości pikapy
1. Ford Ranger
2. GMC Canyon

Duże pikapy do lekkich zastosowań
1. GMC Sierra HD
2. Toyota Tundra
3. Chevrolet Avalanche

oprac. msob

Artykuł pochodzi z kategorii: Raporty awaryjności

magazynauto.pl

Zobacz również

  • BMW serii 8 concept - wejdzie do produkcji?

    Dawno temu BMW miało w swojej ofercie serię 8, czyli duże coupe, łączące luksus ze sportem. Czyżby zbliżał się jego powrót? więcej