Raport usterkowości samochodów używanych DEKRA 2014

Czwartek, 20 lutego 2014 (17:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Niemieckie stowarzyszenie rzeczoznawców samochodowych DEKRA opublikowało najnowszy raport usterkowości używanych aut - podał IBRM Samar. W raporcie uwzględniono informacje pochodzące z ponad 15 mln badań okresowych przeprowadzonych w ciągu dwóch ostatnich lat.

Zdjęcie

Mercedes klasy B uzyskał najlepszy wynik jednostkowy spośród aut ocenianych przez DEKRĘ w tegorocznym raporcie usterkowości. /Mercedes
Mercedes klasy B uzyskał najlepszy wynik jednostkowy spośród aut ocenianych przez DEKRĘ w tegorocznym raporcie usterkowości.
/Mercedes

Raporty DEKRA grupują samochody w dziewięciu klasach i trzech grupach przebiegu (do 50 tys. km, 50-100 tys. km oraz 100-150 tys. km). W badaniach brane są pod uwagę jedynie usterki występujące podczas przeglądu technicznego (np. korozja wydechu, luzy zawieszenia, awarie elektryki), jednak z wyłączeniem eksploatacyjnego zużycia ogumienia czy piór wycieraczek.

Najlepszy wynik w całym raporcie uzyskał Mercedes klasy B (wskaźnik usterkowości 99,2), a za nim uplasowało się Volvo S60/V60 (98,7) oraz Mercedes klasy E (97,4).

Reklama

Z kolei za najlepszy model ze wszystkich klas - po uśrednieniu statystyk - uznano Mercedesa klasy E (wskaźnik 93,5), Audi Q5 (91) oraz Audi A5 (88,1).

Najwyżej ocenione modele w rankingu usterkowości DEKRA 2014

SAMOCHODY MAŁE

Przebieg do 50 000 km
1. Audi A1
2. Mazda 2
3. Toyota iQ

Przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Mazda 2
2. Volkswagen Polo
3. Ford Fiesta

Przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Mini
2. Toyota Yaris
3. Toyota Aygo

SAMOCHODY KOMPAKTOWE

Przebieg do 50 000 km
1. BMW serii 1
2. Ford Focus
3. Toyota Prius

Przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Mazda 3
2. Volkswagen Golf VI
3. Toyota Prius

Przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Volkswagen Golf VI
2. Toyota Auris
3. Volkswagen Jetta

SAMOCHODY KLASY ŚREDNIEJ

Przebieg do 50 000 km
1. Volvo S60/V60
2. BMW serii 3
3. Seat Exeo

Przebieg 50 000 do 100 000 km
1. BMW serii 3
2. Audi A5
3. Audi A4

Przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Audi A5
2. Audi A4
3. Mercedes klasy C

SAMOCHODY KLASY WYŻSZEJ

Przebieg do 50 000 km
1. Mercedes klasy E
2. Audi A6
3. BMW serii 7

Przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Mercedes klasy E
2. BMW serii 5
3. Volkswagen Phaeton

Przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Mercedes klasy E
2. Volvo S80/V70
3. Mercedes klasy S

SAMOCHODY SPORTOWE

Przebieg do 50 000 km
1. BMW Z4
2. Porsche 911
3. Audi TT

Przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Audi TT
2. Volkswagen Scirocco
3. Porsche 911

Przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Mercedes SLK
2. Mercedes SL
3. Porsche Boxster/Cayman

SAMOCHODY TERENOWE/SUV

Przebieg do 50 000 km
1. Mercedes GLK
2. Volvo XC60
3. BMW X1

Przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Audi Q5
2. Volvo XC60
3. Mercedes GLK

Przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Audi Q5
2. BMW X5
3. Porsche Cayenne

VANY

Przebieg do 50 000 km
1. Mercedes klasy B
2. Ford C-Max
3. Volkswagen Sharan

Przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Renault Scenic
2. Toyota Corolla Verso
3. Suzuki SX4

Przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Volkswagen Golf Plus
2. Toyota Corolla Verso
3. Mercedes klasy B

SAMOCHODY DOSTAWCZE

Przebieg do 50 000 km
1. Renault Master
2. Volkswagen Crafter
3. Mercedes Sprinter

Przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Mercedes Sprinter
2. Volkswagen Crafter
3. Fiat Ducato

Przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Volkswagen Crafter
2. Mercedes Sprinter
3. Ford Transit

SAMOCHODY DOSTAWCZE MAŁE

Przebieg do 50 000 km
1. Skoda Roomster
2. Fiat Doblo
3. Citroen Nemo

Przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Skoda Roomster
2. Citroen Berlingo
3. Peugeot Partner

Przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Volkswagen Caddy
2. Skoda Roomster
3. Volkswagen Bus/Transporter

Źródło: IBRM Samar

Artykuł pochodzi z kategorii: Raporty awaryjności

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Ranking autoryzowanych serwisów europejskich marek samochodów

    To nie marki premium oferują najwyższą jakość obsługi serwisowej – wskazują wyniki niezależnego badania opinii kierowców. więcej