Audi najpopularniejszą marką premium?

Wtorek, 18 września 2012 (13:42)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Audi dogania BMW pod względem globalnej sprzedaży. Od początku stycznia do końca sierpnia br. BMW sprzedało na świecie 963,1 tys. aut, a Audi - 961 tys.

Zdjęcie

Audi S8 (2011) /Audi
Audi S8 (2011)
/Audi
Po pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku obie firmy dzieli różnica jedynie 2,1 tys. sprzedanych samochodów. Dla porównania, w analogicznym okresie 2011 r. było to 40 tys. aut.

Audi ma więc szansę na zakończenie siedmioletniej dominacji BMW w segmencie premium. W ubiegłym roku firma sprzedała 1,3 mln egzemplarzy i uplasowała się pomiędzy BMW (1,38 mln) a Mercedesem, którego samochody znalazły 1,28 mln nabywców.

Reklama

Gwałtowny wzrost sprzedaży Audi w ostatnich latach to efekt znacznych inwestycji koncernu VW. Od 2002 roku na rozwój marki spod znaku czterech pierścieni Niemcy przeznaczyli ponad 20 mld euro, a jej gama została w tym czasie poszerzona z 6 do 12 modeli.

Pierwotnie zakładano, że Audi zdobędzie tytuł czołowej marki premium w 2020 roku. Obecne doniesienia dają jednak nadzieję na znaczne szybsze osiągnięcie tego celu. Firma notuje znakomite wyniki na rynku chińskim (w tym roku sprzedaż Audi wzrosła tam o 33 proc.), coraz lepiej radzi sobie w USA (18-proc. wzrost), a w salonach ruszyła właśnie sprzedaż trzeciej generacji modelu A3.

Konkurencja nie daje jednak Audi odetchnąć. BMW pokaże w Paryżu prototyp minivana z przednim napędem - zapowiedź serii 1 GT, zaś Mercedes lada dzień rozpoczyna sprzedaż nowej, dynamicznie stylizowanej klasy A i chce w niedalekiej przyszłości wzbogacić linię swoich kompaktowych modeli o sportowego sedana oraz niewielkiego SUV-a.

Marcin Sobolewski, źródło: Autonews

Artykuł pochodzi z kategorii: Motorynek

magazynauto.pl
Więcej na temat:Audi | BMW | Mercedes | samochody niemieckie

Zobacz również

  • Aston Martin Vantage drugiej generacji

    Produkowany od 12 lat Aston Martin Vantage niedługo zrobi miejsca następcy, który został właśnie zaprezentowany. więcej