Klasa S z wtyczką za 499 000 zł

Piątek, 1 sierpnia 2014 (16:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W salonach Mercedesa można zamawiać już S 500 PLUG-IN HYBRID – pierwszą luksusową limuzynę zużywającą poniżej 3 l paliwa na 100 km. Ceny modelu startują od 499 000 zł. Nowością w ofercie będzie funkcja wstępnej wentylacji kabiny. S 500 PLUG-IN HYBRID pojawi się u dealerów we wrześniu.

Zdjęcie

Mercedes S 500 PLUG-IN HYBRID /Mercedes

Mercedes S 500 PLUG-IN HYBRID dysponuje mocą 442 KM oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hybrydowy napęd korzysta z benzynowego silnika V6 biturbo o pojemności 3 litrów (333 KM), motoru elektrycznego rozwijającego moc 115 KM, a także nowego akumulatora litowo-jonowego, który można ładować z zewnętrznego źródła prądu, podłączając kabel sieciowy do gniazda po prawej stronie tylnego zderzaka (czas ładowania z klasycznego gniazdka wynosi 4 godziny). Podobny układ napędowy ma już Porsche Panamera S E-Hybrid, które kosztuje w Polsce od 507 500 zł (więcej informacji).

Limuzyna rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,2 s, osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie; w trybie elektrycznym - do 140 km/h) i może pokonać dystans do 33 km bez udziału jednostki spalinowej. Homologowane zużycie paliwa wynosi 2,8 l/100 km, co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 65 g/km.

Reklama

S 500 PLUG-IN HYBRID to trzeci po S 400 HYBRID oraz S 300 BlueTEC HYBRID hybrydowy model w gamie nowej klasy S (więcej informacji). Aby zwiększyć zaufanie klientów do nowej, innowacyjnej wersji PLUG-IN HYBRID, na komponenty układu hybrydowego oraz akumulator Mercedes udziela 6-letniej gwarancji, ograniczonej przebiegiem 100 tys. km.

Inteligentny system zarządzania energią

Na co dzień prowadzenie S 500 PLUG-IN HYBRID nie różni się od jazdy każdym innym samochodem z automatyczną przekładnią. Za wybór idealnej strategii wykorzystania napędu odpowiada automatyczny system zarządzania energią, który bierze pod uwagę nie tylko stan naładowania akumulatora, ale i aktualne warunki drogowe oraz zaplanowaną trasę. Kierowca może także samodzielnie dobrać ustawienia napędu hybrydowego, korzystając z czterech dostępnych trybów jazdy i trzech programów skrzyni biegów. Tak zwany dotykowy pedał gazu informuje go o włączeniu jednostki spalinowej lub poprzez podwójny impuls wskazuje, kiedy warto zdjąć nogę z pedału, by aktywować tryb żeglowania lub rekuperacji. Przepływ energii na bieżąco można śledzić na panelu wskaźników oraz na ekranie centralnym.

Mercedes S 500 PLUG-IN HYBRID

liczba zdjęć: 7

Bogate wyposażenie standardowe, funkcja wstępnej wentylacji

Bogate wyposażenie standardowe S 500 PLUG-IN HYBRID obejmuje światową nowość - rozbudowaną funkcję wstępnej wentylacji. Pozwala ona z wyprzedzeniem zaprogramować pożądaną temperaturę powietrza w kabinie, na przykład za pośrednictwem aplikacji Mercedes connect me. Za wentylację odpowiada napędzany elektrycznie kompresor chłodniczy oraz elektryczne ogrzewanie. Swoim działaniem funkcja obejmuje nie tylko regulację temperatury we wnętrzu, ale i uruchomienie podgrzewania foteli, kierownicy oraz podłokietników w drzwiach lub wentylacji siedzeń (zależnie od wyposażenia danego egzemplarza).

S 500 PLUG-IN HYBRID, dostępny wyłącznie z długim rozstawem osi, jest także seryjnie wyposażony m.in. w: LED-owe przednie i tylne lampy, system COMAND Online, gładzik, podgrzewane tylne fotele, nastrojowe oświetlenie dostępne w siedmiu kolorach, pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z aktywnym tłumieniem, COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS (system ostrzegania przed kolizją wraz z układem adaptacyjnego hamowania Adaptive Brake Assist), ATTENTION ASSIST, PRE-SAFE®, Crosswind Assist oraz Traffic Sign Assist z funkcją ostrzegania przed jazdą pod prąd i wyświetlaniem ograniczeń prędkości na panelu wskaźników.

Za dopłatą Mercedes oferuje m.in. wyświetlacz head-up, podgrzewane podłokietniki (drzwi i centralne), system noktowizyjny Night View Assist Plus z funkcją rozpoznawania pieszych i dużych zwierząt w ciemności oraz ostrzegania błyskowego, pakiet PRE-SAFE® dla tylnych foteli z podświetlanymi i przedłużanymi klamrami pasów bezpieczeństwa, napinaczami pasów PRE-SAFE® oraz poduszkami w pasach dla zewnętrznych miejsc, przednie fotele wielokonturowe z funkcją masażu (również rozgrzewającego), rozpylacz zapachów, nagłośnienie przestrzenne Burmester® 3D z 24 głośnikami (łączna moc: 1540 watów) czy system rozrywki dla pasażerów tylnych foteli z dwoma 10-calowymi ekranami w oparciach przednich siedzeń, odtwarzaczem DVD, dwoma zestawami słuchawek i funkcją sterowania pilotem.

Źródło: Mercedes

Mercedes S 350 BlueTEC L - TEST

Co się psuje w używanych Mercedesach? - PORADNIK

Artykuł pochodzi z kategorii: Motorynek

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Skoda Superb z nowymi dodatkami

    Czesi lubią nie czekać do modernizacji, ale wzbogacać ofertę swoich modeli na bieżąco. Tym razem garść nowości otrzymał Superb. więcej