Mercedes CLA przegrywa z Audi A3

Czwartek, 17 lipca 2014 (17:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Ciekawa informacja z rynku USA. W walce "niedrogich" sedanów Audi i Mercedesa w USA niespodziewanie wygrywa model z Ingolstadt.

Zdjęcie

Audi A3 Limousine /Audi
(Zbyt) popularny Mercedes CLA

"Baby CLS", jak nazywany jest Mercedes CLA, sprzedaje się znakomicie. Tak znakomicie, że w najbliższych miesiącach mogą się pojawić problemy z terminowymi dostawami modelu. czytaj więcej

Niespodziewanie, bowiem pierwsze statystyki sprzedaży CLA napawały ogromnym optymizmem. Nie brakowało głosów, że był to najlepszy pod względem sprzedażowym debiut nowego Mercedesa od kilkunastu lat, a produkująca go fabryka na Węgrzech nie wyrabiała się z realizacją zamówień (więcej: ramka z prawej). Debiut konkurencyjnego A3 Limousine na rynku USA nie wydawał się zbytnim zagrożeniem z jeszcze jednego względu - mimo wielu wysiłków Audi wciąż nie cieszy się za oceanem taką estymą jak Mercedes, BMW i Lexus. Odzwierciedlają to zresztą wyniki sprzedaży - na jedno nowe auto spod znaku czterech pierścieni przypadają średnio dwa samochody każdej ze wspomnianych marek konkurencji.

Niemiecki producent dzielnie jednak walczy i regularnie zmniejsza dystans do rywali. Pomaga mu w tym zmyślny marketing, choćby ta reklama A8:

Reklama


Audi zabiega o klientów Mercedesa - reklama A8

Porównanie: Audi A3 Limousine, Mercedes CLA

Są prestiżowe, wyjątkowe, drogie. Audi A3 Limousine i Mercedes CLA to jedyni przedstawiciele małych sedanów klasy premium. Oba mierzą wysoko, ale prym wiedzie tutaj litera „A”. Wysokie „A”. czytaj więcej

Po 3 miesiącach od premiery A3 Limousine okazuje się jednak, że sprzedaje się ono o połowę lepiej niż CLA (dane za czerwiec br.: 2452 kontra 1658 szt.). Dlaczego? Według analityków rynku motoryzacyjnego Audi lepiej trafia w gustach młodych klientów, a samo A3 wypada w testach konsumenckich jako samochód bardziej praktyczny, ma też lepsze wyposażenie i niższą od CLA cenę. Według Bloomberga nabywca Audi wydaje na nie średnio 32,5 tys. dol., a Mercedesa - 38,5 tys.

Starcie kompaktowych sedanów ma dla obu producentów wymiar przede wszystkim wizerunkowy - przyciągając do salonów młodych klientów liczą oni, że ci sami klienci wrócą w przyszłości po droższe modele. Obecnie średnia wieku nabywcy Audi za oceanem to 51 lat, BMW - 52, Mercedesa - 56, a Lexusa - 62.

Poza USA sedany cieszą się wyjątkową popularnością na jeszcze jednym wielkim rynku - w Chinach. Tam jednak Audi od lat sprzedaje znacznie więcej aut niż Mercedes, który dopiero po gruntownych zmianach w polityce sprzedaży zaczął poprawiać swoje wyniki (więcej informacji: Niemieckie marki premium na fali).

msob, źródło: Bloomberg

Używane Audi A3 Sportback (2004-2013) - OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: Motorynek

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Hyundai i30 N z polskim cennikiem

    Dwie wersje silnikowe i trzy poziomy wyposażenia - poznaliśmy właśnie szczegóły na temat polskich cen i specyfikacji pierwszego hot hatcha Hyundaia. więcej