Mercedes wyprzedzi Audi?

Niedziela, 1 grudnia 2013 (18:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Serwis Automotive News i agencja Reuters publikują analizę, z której wynika, że w najbliższych latach Audi może przegrać rynkową batalię z BMW i Mercedesem.

Zdjęcie

Audi /Audi
Audi RS Q3 - pierwsza jazda

Audi z rodziny RS nie kojarzy się już tylko z ekspresowym kombi. Z czasem dołączyły do niej kolejne modele i warianty nadwoziowe. Teraz czas na pierwszego SUV-a. czytaj więcej

Przytoczeni w artykule eksperci krytykują zbyt jednolity styl modeli spod znaku czterech pierścieni i swego rodzaju wypalenie, jakie towarzyszy Audi - szczególnie widoczne na tle konkurencji. BMW zaprezentowało ostatnio dwa modele z zupełnie nowej serii i, a Mercedes przystąpił do zmasowanego ataku w klasie aut kompaktowych, ciągle pracując też nad samochodami autonomicznymi oraz napędzanymi ogniwami paliwowymi.

Nawet jeśli przedsięwzięcia te zdają się nie mieć przełożenia na masową sprzedaż, w nieoceniony sposób przyczyniają się do poprawy wizerunku marki. Dość wspomnieć, że na jazdę próbną BMW i3 na całym świecie zapisało się już ponad 100 tys. osób.

Reklama

Teoretycznie nie ma się czym martwić - Audi dogania BMW w walce o tytuł najpopularniejszej marki premium na świecie (wyniki sprzedaży od stycznia do października br. to 1,31 mln kontra 1,35 mln aut) i buduje kolejne fabryki w Azji oraz Ameryce Południowej. Spójnej polityce firmy na przyszłość nie sprzyja jednak fakt, że w ciągu ostatnich 16 miesięcy już dwukrotnie zmieniał się jej szef badań i rozwoju, a kilku czołowych inżynierów odeszło do innych oddziałów koncernu VW. Automotive News przytacza również wydatki niemieckich producentów premium na rozwój - Audi wyraźnie odstaje tu od konkurencji (2,9 mld euro w ubiegłym roku wobec 4 mld w BMW i 5,6 mld w Mercedesie). 

Nowy Mercedes klasy C - wnętrze

Mercedes ujawnił zdjęcia kabiny nowej klasy C (typoszereg W205). Model zadebiutuje oficjalnie w styczniu 2014 roku, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. czytaj więcej

Warto jednak zaznaczyć, że firma z Ingolstadt może zaoszczędzić na korzystaniu z technologii Volkswagena. Nie można również bagatelizować jej wkładu w popularyzację technologii napędu na obie osie oraz rozwiązań takich jak gładzik ułatwiający sterowanie multimediami czy LED-owe oświetlenie. Najbliższy pojedynek Audi już niedługo - w przyszłym roku na drogi wyjadą nowe generacje A4 oraz Mercedesa klasy C.

Firma analityczna IHS przewiduje, że już w 2014 r. marka straci drugie miejsce wśród niemieckich producentów premium na rzecz Mercedesa. Pozycja BMW do 2020 roku wydaje się niezagrożona. Stawka jest wysoka, bowiem sprzedaż Audi odpowiada obecnie za 40 proc. zysku koncernu VW (od stycznia do września - 8,6 mld euro).

msob, źródło: Automotive News/Reuters

BMW serii 7 z dodatkami ze srebra - ZDJĘCIA

Artykuł pochodzi z kategorii: Motorynek

magazynauto.pl
Więcej na temat:Audi

Zobacz również

  • Hyundai i30 N z polskim cennikiem

    Dwie wersje silnikowe i trzy poziomy wyposażenia - poznaliśmy właśnie szczegóły na temat polskich cen i specyfikacji pierwszego hot hatcha Hyundaia. więcej