Najpopularniejsze nowe auta w USA

Środa, 8 stycznia 2014 (20:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W ubiegłym roku z amerykańskich salonów wyjechało około 15,6 mln nowych samochodów osobowych i dostawczych - to o 7,6 proc. więcej niż w 2012. Które modele cieszyły się największą popularnością?

Zdjęcie

12. rok z rzędu Toyota Camry została najpopularniejszym samochodem osobowym za oceanem. Z roczną przerwą w 2001 roku, gdy została wyprzedzona przez Hondę Accord, dzierży ten tytuł od 17 lat. /Toyota
12. rok z rzędu Toyota Camry została najpopularniejszym samochodem osobowym za oceanem. Z roczną przerwą w 2001 roku, gdy została wyprzedzona przez Hondę Accord, dzierży ten tytuł od 17 lat.
/Toyota

Po raz pierwszy od 2007 roku sprzedaż nowych aut osobowych i dostawczych w USA przekroczyła pułap 15 mln. Nastrojów producentów nie zepsuło nawet grudniowe spowolnienie, spowodowane głównie niesprzyjającymi warunkami pogodowymi.

Amerykanie coraz chętniej kupują nowe samochody m.in. ze względu na liczne nowości w salonach, lepszą sytuację na rynku pracy i łatwiejszy dostęp do kredytów. W 2014 roku analitycy spodziewają się kolejnych wzrostów - sprzedaż ma przekroczyć 16 mln aut.

Reklama

10 najpopularniejszych modeli nowych aut w USA w 2013 r.

Używana Toyota Camry XV40 (2006-2011)

Camry to najpopularniejszy samochód osobowy w USA. Przekłada się to na sporą skalę importu do Europy. Jeśli ktoś woli jeździć spokojnie – Camry jest ciekawą alternatywą dla Avensisa. czytaj więcej

W ubiegłym roku najlepiej sprzedającymi się autami w USA były pikapy Forda z serii F. Tytuł rynkowego lidera za oceanem model ten utrzymuje niezmiennie od 1982 roku, a lada dzień w Detroit zadebiutuje w nowej odsłonie. Za Fordem uplasował się kolejny pikap, Chevrolet Silverado, a trzecie miejsce zajęła Toyota Camry - od lat ulubiony sedan Amerykanów. Ta ostatnia w 2014 roku zostanie poddana modernizacji, która ma pomóc jej bronić się przed coraz groźniejszą konkurencją.

1. Ford serii F: 763,4 tys. (+18%)
2. Chevrolet Silverado: 480,4 tys. (+15%)
3. Toyota Camry: 408,5 tys. (+1%)
4. Honda Accord: 366,7 tys. (+10%)
5. Dodge Ram: 355,7 tys. (+21%)
6. Honda Civic: 336,2 tys. (+6%)
7. Nissan Altima: 320,7 tys. (+6%)
8. Honda CR-V: 303,9 tys. (+8%)
9. Toyota Corolla: 320,2 tys. (+4%)
10. Ford Escape: 296 tys. (+13%)

2013: najpopularniejsze marki nowych samochodów w USA

Największy wzrost przypadł w udziale Maserati (+75%), które wprowadziło do oferty nowe limuzyny Quattroporte i Ghibli, a największy spadek odnotowało wycofujące się z USA Suzuki (-77%).

Mercedes, między innymi za sprawą nowego CLA, wycenionego w bazowej wersji na 29 900 dolarów (14 tys. sprzedanych egzemplarzy), wyprzedził BMW w walce o tytuł najpopularniejszej marki premium. Bardzo dobrze wypadł Lexus, który jesienią rozpoczął dostawy nowego IS-a i w grudniu niemal zrównał się z Mercedesem - każda z marek sprzedała wtedy po około 35 tys. aut.

Zaskoczeniem są wyniki Mazdy, słabsze od wyników całego rynku. Modele 3 i 6 zostały dobrze przyjęte, jednak firma miała problemy z realizowaniem zamówień. W 2014 roku sprzedaż ma ruszyć z kopyta, podobnie jak w wypadku Chryslera, który w Detroit pokaże nową, atrakcyjnie stylizowaną generację modelu 200.

Do udanych miniony rok może zaliczyć Cadillac (+22%), który poza ATS-em wprowadził do oferty nowego CTS-a, Porsche, które uzyskało historyczny rekord sprzedaży (42,3 tys., +21%), oraz Mitsubishi, które wychodzi z dołka z pomocą Outlandera i Outlandera Sport (u nas znanego jako ASX; 8% wzrostu).

Są i spadki. Na wynikach Lincolna cieniem położyły się problemy z dostawami wolumenowego sedana MKZ oraz starzejąca się paleta pozostałych modeli. Samochody Volkswagena przegrały z kolei z młodszą konkurencją z Japonii i USA. Niemieckiej marce brakuje ponadto niedrogiego, 7-osobowego SUV-a.

1. Ford: 2,4 mln (+11%)
2. Chevrolet: 1,95 mln (+5%)
3. Toyota: 1,89 mln (+7%)
4. Honda: 1,36 mln (+7%)
5. Nissan: 1,13 mln (+11%)
6. Hyundai: 720,1 tys. (+6%)
7. Dodge: 596,3 tys. (+14%)
8. Kia: 535,2 tys. (-4%)
9. Jeep: 490,5 tys. (+3%)
10. GMC: 450,9 tys. (+9%)
11. Subaru: 424,7 tys. (+26%)
12. Volkswagen: 407,7 tys. (-7%)
13. Ram: 367,8 tys. (+22%)
14. Mercedes: 334,3 tys. włącznie ze Sprinterem i 312,5 tys. bez (+13%)
15. BMW: 309,3 tys. (+10%)
16. Chrysler: 302,5 tys. (-2%)
17. Mazda: 283,9 tys. (+2%)
18. Lexus: 273,8 tys. (+12%)
19. Buick: 205,5 tys. (+14%)
20. Cadillac: 182,5 tys. (+22%)
21. Acura: 165,4 tys. (+6%)
22. Audi: 158,1 tys. (+13%)
23. Infiniti: 116,5 tys. (-3%)
24. Lincoln: 81,7 tys. (-1%)
25. Scion: 68,3 tys. (-7%)
26. Mini: 66,5 tys. (+1%)
27. Mitsubishi: 62,2 tys. (+8%)
28. Volvo: 61,2 tys. (-10%)
29. Land Rover: 50 tys. (+14%)
30. Fiat: 43,2 tys. (-1%)
31. Porsche: 42,3 tys. (+21%)
32. Jaguar: 17 tys. (+41%)
33. Smart: 9,3 tys. (-7%)
34. Suzuki: 5,9 tys. (-77%)
35. Maserati: 4,8 tys. (+75%)
36. Bentley: 2,9 tys. (+24%)
37. Ferrari: 2,1 tys. (+9%)
38. Rolls-Royce: 470 szt. (+60%)

2013: wyniki koncernów motoryzacyjnych USA

1. General Motors: 2,79 mln (+7%)
2. Ford: 2,49 mln (+11%)
3. Toyota: 2,24 mln (+7%)
4. Fiat Chrysler: 1,8 mln (+9%)
5. Honda: 1,53 mln (+7%)
6. Hyundai Kia: 1,26 mln (bez zmian)
7. Nissan: 1,25 mln (+9%)
8. Volkswagen: 611,5 tys. (-1%)
9. Subaru: 424,7 tys. (+26%)
10. BMW: 375,8 tys. (+8%)
11. Daimler: 343,6 tys. (+13%)
12. Mazda: 283,9 tys. (+2%)
13. Jaguar Land Rover: 66,7 tys. (+20%)
14. Mitsubishi: 62,5 tys. (+8%)
15. Volvo: 61,2 tys. (-10%)

msob

Artykuł pochodzi z kategorii: Motorynek

magazynauto.pl

Zobacz również