27 mln wadliwych poduszek powietrznych

Piątek, 31 października 2014 (12:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Nadzór bezpieczeństwa transportu USA wezwał w czwartek japońskiego producenta podzespołów motoryzacyjnych, firmę Takata, do przekazania dokumentacji i udzielenia wyjaśnień ws. produkowanych przez nią poduszek powietrznych, które są przedmiotem śledztwa.

Zdjęcie

W przypadku Mazdy problem dotyczy 45 tys. egzemplarzy 6 i RX-8 (zdj.). /Mazda

Nadzór bezpieczeństwa transportu USA wezwał w czwartek japońskiego producenta podzespołów motoryzacyjnych, firmę Takata, do przekazania dokumentacji i udzielenia wyjaśnień ws. produkowanych przez nią poduszek powietrznych, które są przedmiotem śledztwa.

Urząd nadzorujący bezpieczeństwo na amerykańskich drogach wystąpił z takim wnioskiem do oficjalnego dostawcy produktów Takaty na rynek USA - TK Holdings Incorporation. Firma ma czas na dostarczenie wszystkich dokumentów do 1 grudnia br. Dodatkowo przedstawiciele koncernu pod przysięgą mają udzielić odpowiedzi na wątpliwości instytucji.
Reklama

Reklama

"Oczekujemy pełnej współpracy ze strony Takaty, abyśmy razem mogli pracować nad publicznym bezpieczeństwem Amerykanów" - powiedział zastępca dyrektora nadzoru bezpieczeństwa USA (The National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) David Friedman.

W odpowiedzi na decyzję NHTSA amerykański rzecznik japońskiego koncernu Alby Berman poinformował w czwartek, że Takata "w pełni współpracuje z NHTSA i pracuje nad realizacją ich wniosku".

W ciągu ostatnich 18 miesięcy japoński producent zmagał się z awariami inflatorów (mechanizmów napełniających) poduszek powietrznych, które mogły eksplodować podczas jazdy, stanowiąc zagrożenie dla kierowców i pasażerów.

Od 2008 roku 10 producentów samochodów musiało wezwać na akcje serwisowe ponad 10 mln samochodów w USA i dodatkowych ponad 17 mln w innych częściach świata. Problemy dotyczyły wadliwych inflatorów w poduszkach powietrznych produkowanych przez Takatę i konieczności ich wymiany. Agencja Reutera podaje, że w wyniku eksplozji mechanizmów napełniających zginęły cztery osoby, a wiele zostało rannych.

W czerwcu br. NHTSA wszczęło postępowanie, które ma wyjaśnić, czy produkowane w latach 2000-2007 inflatory poduszek powietrznych były odpowiednio uszczelnione, czy może podlegały innym awariom.

We wtorek media poinformowały, że Takata została oskarżona przez amerykańskich konsumentów o ukrywanie, wraz z innymi koncernami z branży samochodowej, informacji na temat produkowanych przez nią wadliwych poduszek powietrznych. Pozew w tej sprawie skierowano do sądu okręgowego na Florydzie.

Takata poza poduszkami powietrznymi produkuje inne komponenty do samochodów, w tym systemy pasów bezpieczeństwa czy kierownice. Dysponuje fabrykami na czterech kontynentach i zatrudnia na całym świecie ok. 35 tys. osób.

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

Zobacz również

  • Mercedes-Maybach klasy S zmodernizowany

    Musieliśmy poczekać kilka miesięcy, od face liftingu klasy S, aby kurację odświeżającą przeszła także jej najbardziej ekskluzywna odmiana. więcej