BMW i8 po liftingu oraz i8 Roadster

Poniedziałek, 4 grudnia 2017 (12:45)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Obecne na rynku od 2014 roku sportowe, hybrydowe coupe od BMW doczekało się właśnie modernizacji, a także wersji z otwartym nadwoziem.

Zdjęcie

BMW i8 Roadster /BMW
BMW i8 Roadster
/BMW

Zakres zmian w przypadku i8 coupe nie jest zbyt duży. Z zewnątrz możemy zauważyć jedynie opcjonalne, 20-calowe alufelgi oraz napis "coupe" na tylnym słupku. Nieco inny jest także wlot powietrza na masce, który wyposażono teraz w żaluzję, dającą możliwość zamykania go.

BMW i8 oraz i8 Roadster

liczba zdjęć: 25

We wnętrzu z kolei znajdziemy nowe materiały wykończeniowe oraz zmodernizowany system multimedialny, który wykorzystuje teraz ekran dotykowy. Oczywiście pozostawiono też klasyczne sterowanie pokrętłem między fotelami.

Reklama

Zmiany objęły także hybrydowy układ napędowy i8. Tak jak dotychczas, głównym źródłem napędu jest 1,5-litrowy, 3-cylindrowy silnik o mocy 231 KM, który wspomaga elektryczny motor, rozwijający teraz 143 KM (+ 12 KM). Bardziej znaczące jest zwiększenie pojemności baterii z 20 do 34 Ah. Dzięki temu samochód może przejechać na samej tylko energii elektrycznej do 55 km, a maksymalna prędkość "na prądzie" to 120 km/h.

Największą nowością, wprowadzoną przy okazji modernizacji, jest oczywiście wersja Roadster, o wprowadzeniu której od dawna pojawiały się plotki. Auto zachowało linię nadwozia odmiany zamkniętej, ponieważ chowana jest jedynie górna część dachu - słupki tylne wraz z szybkami pozostają na miejscu. Cały proces składania materiałowego dachu trwa 15 sekund, co zrobimy przy prędkościach do 50 km/h. Niezależnie od "kaptura", można też sterować tylną szybą.

Zdjęcie

BMW i8 /BMW
BMW i8
/BMW

W przeciwieństwie do wersji coupe, i8 Roadster jest autem dwuosobowym. Bawarczykom udało się jednak wygospodarować sporą przestrzeń za przednimi fotelami - dokładnie 92 l.

Zdjęcie

BMW i8 Roadster /BMW
BMW i8 Roadster
/BMW

Wersja otwarta wykorzystuje naturalnie ten sam układ napędowy, co coupe, ale jest od niego nieznacznie wolniejsza. Sprint do 100 km/h trwa 4,6 s (wobec 4,4 s), natomiast prędkość maksymalna pozostała bez zmian i nadal wynosi 250 km/h. Nieco większe jest średnie spalanie w cyklu pomiarowym - 2,1 l/100 km zamiast 1,9 l/100 km, a elektryczny zasięg to 53 km.

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również