BMW M4 CS - wersja (średnio) ekstremalna

Poniedziałek, 24 kwietnia (16:28)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Do gamy M4 dołącza kolejna wersja, na wypadek gdyby obecne możliwości dozowania "ostrości" tego coupe nie były dla każdego wystarczające.

Zdjęcie

BMW M4 CS /BMW
BMW M4 CS
/BMW

BMW M4 napędzane jest 3-litrowym, rzędowym silnikiem o mocy 431 KM. Jeśli jednak komuś to nie wystarcza, może dopłacić (37 590 zł) do pakietu Competition, zwiększającego ilość koni mechanicznych o 19, a także oferującego szereg innych zmian (między innymi adaptacyjne zawieszenie, aktywny tylny dyferencjał).

BMW M4 CS

liczba zdjęć: 17

Dla osób szukających ekstremalnych wrażeń jest M4 GTS, oferujące 500 KM, klatkę bezpieczeństwa zamiast tylnej kanapy, niższą masę własną i stały spojler na klapie bagażnika. Jeśli jednak ta odmiana jest zbyt ostra, ale pakiet Competition zbyt łagodny, to właśnie pojawiła się jeszcze jedna możliwość - odmiana CS.

Tak skonfigurowane M4 oferuje 460 KM i 600 Nm, co pozwala na sprint do 100 km/h w 3,9 s. Prędkość maksymalna to, elektronicznie ograniczone, 280 km/h. Do seryjnego wyposażenia należy zautomatyzowana skrzynia Drivelogic.

Reklama

Zdjęcie

BMW M4 CS /BMW
BMW M4 CS
/BMW

BMW zadbało także o niższą masę własną. Przykładowo z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym wykonano dach i maskę. Odchudzono także wygłuszenia oraz nagłośnienie, a klimatyzacja ma teraz tylko jedną strefę. W sumie pozwoliło to na zaoszczędzenie 32 kg.

Zdjęcie

BMW M4 CS /BMW
BMW M4 CS
/BMW

BMW M4 CS ma również zmodyfikowane zawieszenie, nowe felgi (z przodu 19 cali, z tyłu 20 cali), a także przeprojektowany przedni splitter i tylny spojler. Producent chwali się, że wszystkie te zmiany pozwoliły na skrócenie czasu potrzebnego na pokonanie Nurburgringu o 14 s, w porównaniu do standardowego M4 (7 minut i 38 sekund).

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również