Dacia Duster drugiej generacji z polskimi cenami

Czwartek, 1 lutego (13:14)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Nowy Duster wizualnie mocno przypomina poprzednika, ale wyraźnie różni się od niego choćby pod względem oferowanego wyposażenia.

Zdjęcie

Dacia Duster /Dacia
Dacia Duster
/Dacia

Jedno trzeba na wstępie Dacii przyznać - przedstawiciele marki potrafią dotrzymać słowa. Duster pierwszej generacji szczycił się tym, że jest najtańszym SUVem na rynku i to najtańszym z dużym marginesem. Bazowa odmiana kosztowała jedynie 39 900 zł i polskie przedstawicielstwo zapewniało, że nowy model nie będzie droższy. Słowa dotrzymało.

Cena jest o tyle atrakcyjna, że wcale nie otrzymamy za nią "golasa". Podstawowy Duster Access nie ma już nawet czarnych zderzaków, jak poprzednik. Oferuje za to 6 poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane przednie szyby, centralny zamek, komputer pokładowy oraz ogranicznik prędkości. Pod jego maską pracuje wolnossący silnik 1.6 SCe o mocy 115 KM.

Reklama

Za 46 400 zł otrzymamy Dustera Essential, oferującego dodatkowo, relingi dachowe, 16-calowe felgi (stalowe), dzieloną tylną kanapę, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz radio z USB i Bluetooth. Następna w kolejności odmiana Comfort (od 52 100 zł) ma na pokładzie również tempomat, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby tylne i światła przeciwmgielne.

Zdjęcie

Dacia Duster /Dacia
Dacia Duster
/Dacia

Na szczycie gamy stoi Duster Prestige wyceniony na 56 900 zł. Otrzymujemy w niej tapicerkę materiałową z białymi przeszyciami, podłokietnik z przodu, kamerę cofania, czujniki cofania oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym i nawigacją.

Zdjęcie

Dacia Duster /Dacia
Dacia Duster
/Dacia

Gama silnikowa drugiej generacji rumuńskiego SUVa składa się z silników znanych z poprzednika. Poza wcześniej wspomnianym możemy zdecydować się także na 1.2 TCe 125 KM (od 59 500 zł) oraz diesla 1.5 dCi o mocy 90 KM (od 55 400 zł) lub 110 KM (64 400 zł). Oba benzyniaki występują też z napędem 4x4, podobnie jak mocniejszy diesel, który jest też jedynym silnikiem, jaki możemy zamówić ze skrzynią automatyczną.

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Jaguar I-Pace z polskimi cenami

    Pierwszy w pełni elektryczny model Jaguara jest SUVem klasy średniej z bardzo mocnym układem napędowym. Nie dziwią więc ceny, które startują z wysokiego pułapu. więcej