Mercedes S 560 e - odświeżona hybryda

Wtorek, 26 września (16:45)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Niedawno na rynku debiutowała odświeżona wersja klasy S, a teraz do gamy dołączyła zmodernizowana hybryda plug-in.

Zdjęcie

Mercedes S 560 e /Mercedes
Mercedes S 560 e
/Mercedes

Zmienione oznaczenie z 500 na 560, tak jak i w benzynowej odmianie klasy S, sugeruje mocniejszy układ napędowy, niż dotychczas. Tak też jest w istocie - poprzednik łączył 333 KM, generowane z 3-litrowego, podwójnie doładowanego V6 oraz 109 KM motoru elektrycznego. Odświeżona odmiana korzysta z tego samego układu napędowego, ale rozwijającego, odpowiednio, 367 oraz 122 KM. Maksymalny moment jednostki spalinowej to 500 Nm, a "elektryka" 440 Nm.

Takie parametry przekładają się naturalnie na świetne osiągi - sprint do 100 km/h trwa 5 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Spore zmiany zaszły także jeśli chodzi o baterie. To teraz ogniwa litowo-niklowo-magnezowo-kobaltowe, dzięki czemu udało się zwiększyć ich pojemność z 22 do 37 Ah, przy jednoczesnym zmniejszeniu rozmiarów. Obecnie S 560 e ma bagażnik o pojemności 410 l, zamiast 395 l. Bardziej wydajna bateria to naturalnie większy zasięg - na samym prądzie auto przejedzie teraz do 50 km (dotychczas jedynie 30 km).

Reklama

Zdjęcie

Mercedes S 560 e /Mercedes
Mercedes S 560 e
/Mercedes

Pozostałe nowości są takie same, jak w każdej, zmodernizowanej "esce". Poza kosmetyką przedniej i tylnej części nadwozia, znajdziemy nową kierownicę, czy też zmodyfikowane wirtualne zegary, które teraz umieszczone są pod jedną taflą szkła z ekranem systemu multimedialnego.

Zdjęcie

Mercedes S 560 e /Mercedes
Mercedes S 560 e
/Mercedes

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Audi RS4 Avant już w Polsce

    Poznaliśmy właśnie cenę nowej inkarnacji usportowionego kombi klasy średniej od Audi. Jest nieznacznie niższa od, identycznego technicznie, RS5 coupe. więcej