Mini Cooper S E Countryman - czas na hybrydę

Piątek, 3 marca (11:23)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Mini jest kolejnym producentem, który dołączył do swojej gamy model w wersji hybrydowej.

Zdjęcie

Mini Cooper S E Countryman /Mini
Mini Cooper S E Countryman
/Mini

Pod maską hybrydowego Mini Countrymana znajdziemy 3-cylindrowy silnik 1,5 l o mocy 136 KM, który napędza przednie koła  za pośrednictwem 6-biegowej przekładni automatycznej. Z kolei przy tylnej osi zastosowano motor elektryczny, dzięki czemu moc układu hybrydowego to w sumie 224 KM.

Reklama

Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w 6,8 s, ale nie to przecież w takim aucie jest najważniejsze. Hybrydowy Countryman może jechać korzystając tylko z silnika elektrycznego 80 km/h, a w trybie MAX eDRIVE (wymuszającym korzystanie tylko z "elektryka"), może to być nawet 125 km/h. Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu ma pozwolić na przejechanie do 40 km w trybie zeroemisyjnym.

Kiedy akumulatory się wyczerpią, ich pełne naładowanie ma trwać od 2 h 15 min do 3 h 15 min, zależnie od tego z jakiego źródła prądu korzystamy. Natomiast średnie zużycie paliwa Coopera S E Countrymana ma kształtować się na poziomie 2,3 l/100 km.

Auto różni się od swoich braci z klasycznym napędem tylko nieznacznie. Uwagę zwraca jedynie oznaczenie "S" na grillu w kolorze żółtym, nowy wzór 17-calowych alufelg oraz klapka, pod którą kryje się elektryczne gniazdko, umieszczona na przednim błotniku. Z kolei we wnętrzu możemy liczyć na niemal niezmienioną praktyczność - zmniejszył się jedynie bagażnik - z 450 do 405 l.

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Hyundai i30 Fastback zaprezentowany

    Dynamicznie wystylizowany liftback to zupełnie nowa wersja nadwoziowa Hyundaia i30, stworzona z myślą o klientach kierujących się emocjami. więcej