Sensacyjna sprzedaż Maybachów w Chinach

Środa, 24 czerwca 2015 (13:56)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Mercedes sprzedaje w Chinach miesięcznie niemal tyle nowych Maybachów, ile poprzedni model, w swoich najlepszych czasach, znajdował nabywców przez rok i to na całym świecie!

Zdjęcie

Mercedes Maybach S 600 /
Mercedes Maybach S 600
/
Mercedes-Maybach S 600 - na bogato

Gwiazdą stoiska Mercedesa w Los Angeles będzie topowa odmiana "eski" - Mercedes-Maybach S 600, konkurująca m.in. z limuzynami Bentleya oraz Rolls-Royce'em Ghostem. czytaj więcej

W ciągu jednego miesiąca Chińczycy kupują blisko 500 sztuk Maybachów. W najlepszym dla tego rynku roku 2003 sprzedało się ich w sumie 600. Wtedy jeszcze Maybach był osobną marką, dzisiaj to już "tylko" najbardziej luksusowa wersja klasy S. Wtedy cena auta startowała od 350 tys. dolarów, dzisiaj - od 250 tysięcy. Nie zmienia to jednak faktu, że taki skok to niekwestionowany sukces i ogromny postęp producenta w walce o najbardziej wymagających klientów.

Mercedes w Chinach sprzedaje Maybacha w wersjach S500 i S600 od lutego, chcąc właśnie dzięki nim odebrać klientów m.in. Rolls-Royce’owi i Bentleyowi. Jak widać, z niezłym skutkiem.

Reklama

Wszystko to jest częścią szerszego, ambitnego planu producenta ze Stuttgartu, którego celem jest prześcignięcie do końca dekady BMW i Audi w łącznej liczbie samochodów sprzedawanych na świecie.

Maybach, w swojej nowożytnej odsłonie (firma narodziła się przed I wojną światową) powrócił na rynek w 2002 roku - jako osobna marka w portfolio Mercedesa. Ze względu na mało satysfakcjonującą sprzedaż (tuż przed likwidacją: 200-300 aut rocznie) Mercedes położył kres jej samodzielnemu istnieniu. W 2015 roku Maybach powrócił, ale już w zmienionej koncepcji - nie jako osobny model, a wyjątkowo luksusowa wersja klasy S.

Zdjęcie

Mercedes Maybach S 600 /Mercedes
Mercedes Maybach S 600
/Mercedes

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl
Więcej na temat:Mercedes | Maybach | sprzedaż

Zobacz również

  • Audi A8, czyli prawdziwa rewolucja

    Flagowa limuzyna powinna nie tylko być wyposażona w najnowocześniejsze technologie, ale także wyznaczać kierunek rozwoju marki. Trudno o model bardziej wierny tym założeniom, niż właśnie... więcej