Silnik Audi 3.0 TDI z elektrycznym biturbo

Wtorek, 2 października 2012 (14:55)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Najnowszy pomysł inżynierów z Ingolstadt to połączenie turbodoładowania i niezależnej sprężarki napędzanej silnikiem elektrycznym.

Zdjęcie

Połączenie turbo i elektrycznie napędzanego kompresora to sposób Audi na wysoki moment przy niskich obrotach. /Motor
Połączenie turbo i elektrycznie napędzanego kompresora to sposób Audi na wysoki moment przy niskich obrotach.
/Motor
W poszukiwaniu sposobów na ciągłe obniżanie zużycia paliwa producenci zwykle stosują rozwiązania, które pozwolą silnikowi generować duży moment obrotowy przy jak najniższych obrotach pracy. Jak wiadomo - im niższe obroty, tym zużycie paliwa jest mniejsze. Najnowszy pomysł Audi to połączenie turbodoładowania i niezależnej sprężarki napędzanej silnikiem elektrycznym. Sprężarka elektryczna jest w stanie natychmiastowo wygenerować ciśnienie doładowania przy dowolnie niskich obrotach silnika. Jednostka 3.0 TDI z tym rozwiązaniem jest w fazie testów. Powinna osiągać moc ponad 300 KM przy średnim zużyciu paliwa w modelu A6 znacznie poniżej 6 l/100 km.

Marcin Klonowski

Reklama

Audi A6 Allroad Quattro 3.0 TDI 245 KM - TEST

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

Więcej na temat:silnik | Audi | turbodiesel

Zobacz również