Skoda Octavia RS po face liftingu

Wtorek, 20 grudnia 2016 (13:53)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Skoda właśnie zdradziła szczegóły na temat odświeżonej Octavii w topowej wersji. Auto zmieniło się nie tylko wizualnie.

Zdjęcie

Skoda Octavia RS /Skoda
Skoda Octavia RS
/Skoda

Zmodernizowana Skoda Octavia RS wyróżnia się zderzakiem przednim z powiększonymi wlotami powietrza oraz tylnym z dyfuzorem i dwoma końcówkami układu wydechowego. Pojawił się również spojler na klapie bagażnika oraz poszerzone progi. Auto porusza się na alufelgach w rozmiarze 17-19 cali.

Topowa odmiana nowej Octavii seryjnie otrzymała w pełni LEDowe światła główne z funkcją adaptacyjnego oświetlenia drogi. Diodowe jest również oświetlenie z tyłu.

We wnętrzu, tak jak dotychczas, znajdziemy sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i mocno wyprofilowaną kierownicę pokrytą perforowaną skórą. Częściowo skórzana jest także tapicerka foteli, w kombinacji ze zwykłym materiałem lub alcantarą.

Reklama

Zdjęcie

Skoda Octavia RS /Skoda
Skoda Octavia RS
/Skoda

Pewną nowość znajdziemy także pod maską. Piszemy "pewną", ponieważ 2-litrową jednostkę TSI wzmocnioną do 230 KM (+ 10 KM) mogliśmy już otrzymać w wersji RS 230. Teraz taką moc ma zwykły RS. Przekłada się to na sprint do 100 km/h w 6,7 s i prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h.

Nie zmieniła się natomiast odmiana wysokoprężna - nadal ma 184 KM i przyspiesza do 100 km/h w 7,9 s. Czas ten można skrócić do 7,6 s, decydując się na napęd 4x4 (niedostępny w 2.0 TSI) w połączeniu ze skrzynią DSG.

Zdjęcie

Skoda Octavia Combi RS /Skoda
Skoda Octavia Combi RS
/Skoda

Skoda Octavia RS ma obniżone o 15 mm i utwardzone zawieszenie, a po modernizacji także zwiększony o 30 mm rozstaw kół. Opcjonalnie dostępne są adaptacyjne amortyzatory z trzema trybami pracy. Dostosować samochód do aktualnego nastroju możemy dzięki Performance Mode Select, czyli różnym trybom jazdy, wyostrzającym lub łagodzącym charakter samochodu (reakcję na gaz, pracę skrzyni DSG, siłę wspomagania, twardość zawieszenia oraz "wzmocnienie" dźwięku silnika).

Artykuł pochodzi z kategorii: Wiadomości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • SsangYong Rexton z polskimi cenami

    Na polskim rynku debiutuje właśnie kolejna generacja SsangYonga Rextona. Auto będzie można kupić z jednym z dwóch silników i w trzech wersjach wyposażenia. więcej