2.0 TDI o mocy 272 KM i 10-biegowa skrzynia DSG

Środa, 12 listopada 2014 (16:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Volkswagen zaprezentował w Niemczech technologiczne nowości, które w przyszłości trafią do aut koncernu.

Zdjęcie

Volkswagen /Volkswagen

Pierwszą z nich jest 4-cylindrowy diesel o pojemności 2 litrów, zaopatrzony w podwójne turbodoładowanie, dodatkową turbosprężarkę elektryczną, zmodyfikowany układ zmiennych faz rozrządu i piezoelektryczne wtryskiwacze pracujące pod ciśnieniem do 2500 barów. W rezultacie silnik generuje moc 272 KM (maksymalnego momentu obrotowego nie ujawniono). Prawdopodobnie może zastąpić on jednostki V6 montowane w Touaregu oraz niektórych modelach Audi.

DSG – skrzynia czy skarbonka?

Awarie skrzyń DSG nie są częste, jednak gdy już się zdarzą, koszty napraw idą w tysiące złotych. Co ulega awarii i jakich wydatków można się spodziewać? czytaj więcej

Kolejna nowość to dwusprzęgłowa, zautomatyzowana skrzynia DSG o 10 przełożeniach (oznaczenie DQ551). Bazuje ona na skrzyni 6-stopniowej i może przenosić moment obrotowy o wartości do 550 Nm. Dodatkowe biegi mają pomóc w ograniczeniu poziomu hałasu i zużycia paliwa. Przekładnia dysponuje również funkcją żeglowania przy zdjęciu nogi z gazu (działa jak "luz" - samochód nie hamuje wówczas silnikiem) oraz wydajniejszym systemem rekuperacji energii.

Reklama

Ponadto, Volkswagen m.in. zaprezentował system start-stop, który wyłącza silnik samochodu już poniżej prędkości 7 km/h, np. przy dojeżdżaniu do świateł, oraz szklany dach pokryty filmem zabezpieczający przed promieniowaniem podczerwonym.

msob

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl
Więcej na temat:Volkswagen | DSG

Zobacz również