AMG GT - bat na 911?

Piątek, 18 lipca 2014 (17:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Inżynierowie Mercedes-AMG kończą prace nad nowym sportowym modelem, który ma konkurować z Porsche 911. Pierwsze opinie dziennikarzy jeżdżących egzemplarzami przedprodukcyjnymi są nad wyraz pozytywne. Wybraliśmy z nich kilka nieznanych wcześniej szczegółów dotyczących konstrukcji samochodu.

Zdjęcie

Mercedes-AMG GT (2015) /Mercedes

Niedawno AMG zakończyło produkcję SLS-a, pierwszego modelu opracowanego samodzielnie przez inżynierów tej marki (czytaj więcej: SLS AMG na pożegnanie). I o ile SLS AMG był z urodzenia samochodem kolekcjonerskim, żywo odwołującym się do przeszłości, o tyle nowy wóz z Affalterbach ma znacznie bardziej "wolumenowe" ambicje. Mniejszy i tańszy, chce konkurować m.in. z Porsche 911, Jaguarem F-Type oraz Nissanem GT-R.

Cytat

Prędkość maksymalna AMG GT-S wynosi 312 km/h. Jego jednostka w zmodyfikowanej wersji trafi też do nowej klasy C AMG.

Jak dotychczas Niemcy ujawnili oficjalne zdjęcia wnętrza pojazdu oraz wstępne informacje techniczne. Kolejnych szczegółów możemy dowiedzieć się z pierwszych jazd prototypami, jakie zdążyli już odbyć zagraniczni dziennikarze. Model trafi na rynek w dwóch wersjach mocy. Słabsza, nazwana po prostu "GT", będzie dysponować 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy ponad 460 KM, podczas gdy w mocniejszym wariancie GT-S ten sam motor osiągnie moc 510 KM (i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Siła napędowa płynie do kół tylnej osi za pośrednictwem zmodernizowanej, 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DCT z SLS-a.

Reklama

Podobnie jak Jaguar, nowe coupe AMG ma klasyczny układ napędowy, długą maskę i cofniętą do tyłu kabinę. W konstrukcji jego nadwozia na szeroką skalę zastosowano aluminium i magnez, a w układzie - aktywne amortyzatory oraz, co ciekawe, "zwyczajne", hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Za dopłatą oferowane będą karbono-ceramiczne hamulce, lżejsze felgi oraz aktywne poduszki silnika i skrzyni o regulowanej sztywności, podobne do tych montowanych w Porsche 911. Te ostatnie ograniczają wibracje zespołu napędowego i zapewniają lepszy balans w zakrętach - są wypełnione specjalnym płynem z cząstkami magnetycznymi i sterowane elektronicznie za pomocą cewki elektromagnetycznej.

Prawdziwą dumą napawa inżynierów AMG ścieżka dźwiękowa. Jak brzmi nowe GT - możecie przekonać się, oglądając poniższy film:


Mercedes-AMG GT: silnik

Mercedes-AMG GT zadebiutuje oficjalnie na początku października br., podczas salonu samochodowego w Paryżu. Jego sprzedaż ruszy w Europie w marcu przyszłego roku.

msob

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również