BMW X5 eDrive - wydanie drugie, poprawione

Sobota, 12 kwietnia 2014 (10:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku (18-27 kwietnia br.) BMW zaprezentuje drugą wersję prototypowego X5 eDrive z napędem hybrydowym i możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka. Znane są już szczegóły zastosowanych jednostek.

Zdjęcie

BMW X5 eDrive /BMW

Po raz pierwszy BMW X5 eDrive było prezentowane podczas ubiegłorocznego salonu we Frankfurcie. W porównaniu do pozostałych X-piątek, prototyp odmiany hybrydowej różni się ukształtowaniem przedniego zderzaka, błękitnymi akcentami, 21-calowymi obręczami o unikatowym, "aerodynamicznym" wzorze, grafitowymi relingami dachowymi, klapką kryjącą gniazdo ładowania baterii, a także lakierem Silverflake, dotychczas zarezerwowanym dla modeli z rodziny "i" - i3 oraz i8. W kabinie dominuje jasna, skórzana tapicerka, kontrastująca z czarnymi okładzinami ze lśniącym wykończeniem. Przeźroczysta podłoga bagażnika ukazuje zabudowane pod podłogą akumulatory napędu hybrydowego.

BMW X5 M50d - test

Jest wielkie, szybkie i drogie. Swoimi osiągami zawstydza nawet auta sportowe. Nowe BMW X5 M50d to SUV do potęgi M. czytaj więcej

A ten składa się z 2-litrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem, rozwijającego moc 245 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 95-konnej jednostki elektrycznej, dysponującej 250 Nm momentu, oraz 8-biegowego automatu ZF. W rezultacie BMW X5 eDrive ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w niespełna 7 s i zużywać średnio mniej niż 3,8 l/100 km - energia zgromadzona w litowo-jonowych akumulatorach pozwala mu na pokonanie do 32 km bez udziału silnika spalinowego. Producent nie ujawnił na razie informacji na temat czasu, jaki jest potrzebny na "tankowanie" akumulatorów. Prędkość samochodu w trybie elektrycznym zostaje ograniczona do 120 km/h.

Reklama

Wydajne korzystanie z możliwości napędu hybrydowego ułatwia możliwość wyboru jednego z trzech trybów jego pracy (automatyczny Auto eDrive, elektryczny MAX eDrive oraz SAVE, oszczędzający energię zgromadzoną w akumulatorach). Dodatkowo, kierowca może za naciśnięciem przycisku Driving Experience Control dostosować "temperament" auta do swoich potrzeb, zmieniając m.in. charakterystykę układu napędowego, kierowniczego i aktywnego zawieszenia. I tu do wyboru są trzy programy: komfortowy, sportowy oraz ekologiczny. Dodatkowo, elektronika współpracuje z układem nawigacji i dobiera ustawienia napędu do profilu drogi przed samochodem, natężenia ruchu oraz obowiązujących ograniczeń.

BMW X5 eDrive

liczba zdjęć: 12

BMW nie podaje terminu wprowadzenia X5 eDrive do produkcji, zdradza jednak, że hybrydowy SUV trafi na rynek "w niedalekiej przyszłości".

msob

Używane BMW X5 E53 (2000-2006) - OPINIE

Nowe BMW X5 od 239 900 zł - CENNIK

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl
Więcej na temat:BMW X5 | samochody niemieckie

Zobacz również