Chevrolet Camaro po liftingu

Czwartek, 28 marca 2013 (10:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Kosmetyczne wygładzenie przedniego i tylnego pasa oraz torowa wersja Z/28 - oto lifting Chevroleta Camaro w skrócie.

Zdjęcie

Chevrolet Camaro Z/28 (2014) /Chevrolet
Chevrolet Camaro Z/28 (2014)
/Chevrolet
Chevrolet Camaro Coupe AT - test

W czasach, gdy dla wielu producentów emisja spalin stała się znacznie ważniejsza niż osiągi, Chevrolet postanowił wprowadzić do europejskiej oferty szalone Camaro. czytaj więcej

Muskularna sylwetka Camaro nie straciła na szczęście nic ze swojego uroku. Okrągłe przednie lampy zostały zabudowane i w połączeniu z bardziej subtelnym wlotem powietrza poszerzają optycznie nadwozie, podobnie jak zespolone lampy tylne. Całość upodobniła się do nowej Corvette Stingray.

W palecie lakierów pojawiły się nowe odcienie, a wersja SS otrzymała maskę z centralnym wlotem powietrza przypominającym skrzynkę na listy. Opcjonalnie dostępny będzie pakiet RS, obejmującym m.in. 20-calowe obręcze oraz LED-owe światła do jazdy dziennej.

Reklama

Lista wyposażenia wzbogaci się m.in. o kolorowy wyświetlacz typu head-up, kolorowy ekran systemu informacyjnego, sportowe fotele Recaro oraz pakiet Blue Interior Accent Trim z niebieskimi elementami wykończenia.

Chevrolet Camaro oferowany będzie w czterech wersjach: bazowej, z silnikiem 3.6 V6 (323 KM), SS z jednostką 6.2 V8 (400 KM ze skrzynią automatyczną i 426 KM z manualną), ZL1 (6.2 V8 z doładowaniem o mocy 580 KM) oraz w nieoferowanej dotychczas odmianie Z/28 o mocy co najmniej 500 KM.

Zdjęcie

Chevrolet Camaro Z/28 (1967) /Chevrolet
Chevrolet Camaro Z/28 (1967)
/Chevrolet

Ta ostatnia, przeznaczona dla entuzjastów sportowej jazdy, otrzyma wolnossący silnik V8 o pojemności 7 litrów (oznaczenie LS7) połączony z 6-stopniową skrzynią manualną, ceramiczne tarcze hamulcowe, wydajniejszy układ chłodzenia, 19-calowe kute obręcze z letnim ogumieniem Pirelli P Zero Trofeo R 305/30 oraz sportowe siedzenia Recaro.

Wersja Z/28 jest o 45 kg lżejsza od SS i aż o 136 kg lżejsza od ZL1, m.in. dzięki nowej tylnej kanapie (-4 kg), kutym felgom (-19 kg), hamulcom (-12,5 kg) pozbyciu się niektórych elementów wygłuszenia, mniejszemu akumulatorowi, eliminacji klimatyzacji (będzie dostępna jako opcja) oraz cieńszej tylnej szybie (3,2 zamiast 3,5 mm).

Nazwa Z/28 nawiązuje do pakietu oferowanego dla większości generacji Camaro. Po raz pierwszy wprowadzono go do oferty w grudniu 1966 roku. Obejmował on: 375-konny silnik V8, ręczną skrzynię, wzmocnione zawieszenie, bardziej bezpośredni układ kierowniczy.

Chevrolet Camaro (2014)

liczba zdjęć: 6

Chevrolet Camaro Z/28 (2014)

liczba zdjęć: 13

Produkcja zmodernizowanego Camaro ruszy latem br. Wersja Z/28 trafi do salonów wiosną 2014 roku. Warto przypomnieć, że model ten jest najpopularniejszym coupe w USA - w minionym roku znalazł blisko 84,4 tys. nabywców, wyprzedzając o włos swojego odwiecznego rywala, Forda Mustanga (niespełna 83 tys. sztuk). Trzeci w stawce Dodge Challenger uzyskał wynik 43,1 tys. aut.

msob

60 lat Chevroleta Corvette - HISTORIA MODELU

Chevrolet Camaro COPO - do wyścigów "na ćwiartkę"

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również