E 63 AMG teraz także z napędem 4MATIC

Czwartek, 10 stycznia 2013 (11:51)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Zmodernizowany Mercedes E 63 AMG oferowany jest teraz we wzmocnionej wersji S o mocy 585 KM, uzbrojonej w napęd na obie osie 4MATIC. Opcja ta dostępna jest także dla pozostałych odmian modelu. Ich moc wzrosła z 525 do 557 KM.

Zdjęcie

Zależnie od wersji, E 63 AMG porusza się na 18- lub 19-calowych obręczach. /Mercedes
Zależnie od wersji, E 63 AMG porusza się na 18- lub 19-calowych obręczach.
/Mercedes

Podobnie jak dotychczas, Mercedes E 63 AMG dostępny będzie jako limuzyna oraz kombi. Obie wersje rozstały się jednak z wizerunkiem usportowionych taksówek - ich dynamiczne oblicze podkreśla osłona chłodnicy przecięta "podwójnym ostrzem" i szeroki przedni spojler w kształcie skrzydła, elementy charakterystyczne dla modeli AMG.

Po otwarciu drzwi uwagę zwracają opcjonalne, jasne przeszycia foteli oraz srebrne pasy bezpieczeństwa, kontrastujące z czarną tapicerką, a także spłaszczona u dołu kierownica, obszyta skórą i alcantarą. Wyskalowany do 320 km/h prędkościomierz zdobi symbol "S AMG" oraz czerwone aplikacje, a między centralnymi otworami wentylacyjnymi znajduje się zegarek IWC.

Reklama

Zdjęcie

Mercedes E 63 AMG - wnętrze /Mercedes
Mercedes E 63 AMG - wnętrze
/Mercedes

5,5-litrowy silnik V8 biturbo pod maską E 63 AMG generuje moc 557 KM i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego - to, odpowiednio, o 32 KM i 20 Nm więcej od poprzednika. Najmocniejszy wariant S osiąga moc 585 KM i maksymalny moment 800 Nm. W porównaniu do oferowanej dotychczas odmiany z pakietem AMG Performance jego moc wzrosła o 20 kW (28 KM). Dodatkowy potencjał to rezultat m.in. zwiększonego z 0,9 do 1 bara ciśnienia doładowania.

Tylnonapędowy Mercedes E 63 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s (limuzyna). Odmiana z napędem na obie osie na osiągnięcie trzycyfrowej prędkości potrzebuje 3,7 s (kombi - 3,8 s), a najmocniejsza "eska" ze wzmocnionym silnikiem - jedynie 3,6 s (kombi - 3,7 s).

Niemieccy inżynierowie podkreślają, że mimo przyrostu mocy E 63 AMG zużywa rozsądne ilości paliwa - średnio od 9,8 do 10,5 l/100 km, i już teraz spełnia normę emisji spalin Euro 6.

Serce E 63 AMG współpracuje z 7-biegową skrzynią AMG SPEEDSHIFT MCT z czterema trybami jazdy i funkcją podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji. W trybie "C" (Controlled Efficiency) aktywny jest system start/stop.

Niedostępny wcześniej w E 63 AMG napęd na obie osie 4MATIC kieruje moment obrotowy do przedniej i tylnej osi w stosunku 33 do 67 procent. Do jego wymagań dostosowano 3-stopniowy układ ESP®, w trybie "SPORT Handling" wspomagany przez układ Torque Vectoring Brake, który selektywnie przyhamowuje indywidualne koła.

Napęd na obie osie 4MATIC wykorzystuje sprzęgło wielotarczowe, dysponujące momentem blokującym o wartości 50 Nm, i zwiększa masę auta o 70 kg. Odmiana S jest dodatkowo wyposażona w blokadę tylnego dyferencjału.

Wszystkie warianty E 63 AMG posiadają sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektroniczną kontrolą tłumienia. Z przodu pracują sprężyny stalowe, z tyłu zastosowano układ pneumatyczny. Za naciśnięciem przycisku elektronika zmienia nastawy resorowania z trybu "Comfort" na "Sport" lub "Sport plus".

W modelach z napędem na obie osie inżynierowie Mercedes-AMG zoptymalizowali architekturę przedniego zawieszenia z trzema wahaczami i zastosowali nowe elementy z aluminium. Najmocniejsza wersja S wyróżnia się dodatkowo zmodyfikowaną elastokinematyką układu jezdnego. Wszystkie odmiany E 63 AMG mają poszerzony o 48 mm rozstaw przednich kół i zwiększony negatyw kół obu osi. Elektromechaniczny, progresywny układ kierowniczy AMG ma przełożenie 14:1, a jego charakterystyka jest dostosowana do ustawień zawieszenia.

Standardowo E 63 AMG ma 360-milimetrowe tarcze hamulcowe (przednie wykonane z kompozytów) oraz polakierowane na srebrny kolor zaciski - z przodu 6-, a z tyłu 4-tłoczkowe. Wyjątkiem jest wersja S, której zaciski mają barwę czerwoną. Lista opcji obejmuje ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG z tarczami o średnicy 402 mm. Jest on o 40 proc. lżejszy od standardowego. Niższa masa nieresorowana sprzyja lepszej precyzji prowadzenia i wyższemu komfortowi jazdy, a ceramiczne tarcze odznaczają się większą trwałością.

Mercedes rozbudował listę wyposażenia i opcji E 63 AMG. Za dopłatą dostępne są m.in. elementy karoserii i wnętrza oraz osłona silnika z włókna węglowego, kute obręcze czy 1200-watowy zestaw audio Bang & Olufsen BeoSound AMG z 14 głośnikami. 

Mercedes E 63 AMG

liczba zdjęć: 22

Rynkowa premiera odnowionego E 63 AMG z napędem na tylną oś odbędzie się w kwietniu, a odmian z napędem na obie osie - w czerwcu 2013 roku. Jednocześnie niemiecki producent aktualizuje gamę modelu CLS 63 AMG, który także będzie oferowany w wersjach 4MATIC i S.

msob

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • SsangYong Rexton z polskimi cenami

    Na polskim rynku debiutuje właśnie kolejna generacja SsangYonga Rextona. Auto będzie można kupić z jednym z dwóch silników i w trzech wersjach wyposażenia. więcej