Ford Fusion/Mondeo - jeden na cały świat

Poniedziałek, 16 stycznia 2012 (23:48)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Ford zaprezentował kolejny po Focusie model, który chce sprzedawać na całym świecie. Mondeo i Fusion będą wyglądać niemal tak samo.

Zdjęcie

Z przodu nowy Ford Fusion przypomina... Aston Martina. /Ford
Z przodu nowy Ford Fusion przypomina... Aston Martina.
/Ford
Najciekawsza w nowym modelu Forda jest gama silników - równie szerokiej nie oferuje żaden z konkurentów. Do wyboru w USA będą jednostki benzynowe, hybryda i hybryda plug-in. Na rynku europejskim z pewnością dołączy do tego grona także kilka silników wysokoprężnych.

Zdjęcie

Pierwsza generacja Fusiona zadebiutowała w USA w 2005 roku. Facelifting w 2009 r.
/Ford

Nie tylko hybryda
W odróżnieniu od pierwszego Fusiona, który był oferowany tylko z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru - 2,3-litrowym i 3.0 V6, nowy model może mieć pod maską znacznie więcej jednostek napędowych. W tym zaledwie (na standardy USA) 1,6-litrowy silnik EcoBoost o mocy 179 KM. W sprzedaży znajdą się także wersje z wolnossącym silnikiem benzynowym 2.5 (o mocy 170 KM), dwulitrową odmianą jednostki EcoBoost (237 KM) i dwa modele hybrydowe. W tych ostatnich źródłem napędu jest dwulitrowa benzynówka i silnik elektryczny. Łączna moc tego zestawu to 185 KM. Prędkość maksymalna hybrydy podczas jazdy "na prądzie" to 100 km/h. Producent zapewnia, że Fusion Hybrid będzie oszczędniejszy od najgroźniejszych rywali - hybrydowych odmian Toyoty Camry i Hyundaia Sonaty. Wersja plug-in (czyli umożliwiająca doładowanie akumulatorów np. z gniazdka w garażu) ma także zużywać mniej paliwa od rywali - Chevroleta Volta i wersji plug-in Toyoty Prius.

Napęd w nowym Fordzie może być przenoszony na przednie lub wszystkie koła (4x4 tylko z silnikiem 2.0 EcoBoost) za pośrednictwem manualnej (tylko wersja 1.6 EcoBoost) lub automatycznej skrzyni biegów. Wersje hybrydowe mają bezstopniowe skrzynie eCVT. 

Zdjęcie

Na konsoli środkowej, pomiędzy fotelami, znalazło się miejsce na dwie puszki z napojem. Hamulec ręczny jest uruchamiany elektrycznie – przyciskiem.
/Ford

Reklama

Mnóstwo opcji
Nie zapomniano także o podnoszących bezpieczeństwo dodatkach. Fusion/Mondeo może być wyposażony w system ostrzegający o niekontrolowanym zjechaniu z pasa ruchu, który w razie potrzeby skręci kierownicą, by auto wróciło na pas. Na liście opcji pojawią się także aktywny tempomat z funkcją hamowania w razie zagrożenia kolizją i system ostrzegający przed pojazdami w martwym polu lusterek. Kierowcy, którzy mają problemy z parkowaniem na pewno ucieszą się na wieść, że w nowym Fordzie znajdzie się także asystent parkowania - jedyne, co musi zrobić kierowca, to zmieniać biegi, dodawać gazu i hamować.

Fusion trafi do salonów za kilka miesięcy, na Mondeo trzeba poczekać do przyszłego roku. Z pewnością do czterodrzwiowego sedana dołączą dwie inne wersje nadwoziowe - liftback i kombi.

Ford Fusion

liczba zdjęć: 26

Historia Forda Mondeo

Zdjęcie

1993: Ford Mondeo I zdobył tytuł Samochodu Roku /Ford
1993: Ford Mondeo I zdobył tytuł Samochodu Roku
/Ford

Zdjęcie

1996: debiut Mondeo I FL, czasem określanego jako Mondeo II. To jednak głęboki lifting "jedynki". /Ford
1996: debiut Mondeo I FL, czasem określanego jako Mondeo II. To jednak głęboki lifting "jedynki".
/Ford

Zdjęcie

2000: Mondeo II zupełnie zrywało z obłymi kształtami poprzednika. Modernizacja w 2005 r. /Ford
2000: Mondeo II zupełnie zrywało z obłymi kształtami poprzednika. Modernizacja w 2005 r.
/Ford

Zdjęcie

2007: Kolejna generacja, zaprojektowana zgodnie z nową estetyką Kinetic Design. Facelifting w 2010 r. /Ford
2007: Kolejna generacja, zaprojektowana zgodnie z nową estetyką Kinetic Design. Facelifting w 2010 r.
/Ford

Witold Blady

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

Zobacz również

  • Jeep Renegade po liftingu w szczegółach

    Jeep stopniowo dawkował informacje na temat modernizacji swojego najmniejszego modelu. Teraz wiemy już dokładnie na ile zmienił się Renegade. więcej