Marki premium idą na rekord

Poniedziałek, 4 sierpnia 2014 (16:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Europejscy producenci aut premium planują kolejne modele, które pozwolą im kontynuować wzrosty sprzedaży i pozyskiwać nowych klientów. W tym celu wdrażają nowe, modułowe platformy podłogowe.

Zdjęcie

Prototyp BMW Vision Future Luxury, czyli zapowiedź nowej serii 7. /BMW
Prototyp BMW Vision Future Luxury, czyli zapowiedź nowej serii 7.
/BMW

BMW ograniczy liczbę swoich platform do dwóch: przednionapędowej UKL, znanej już z nowego Mini i serii 2 Active Tourer, oraz tylnonapędowej 35up, która zadebiutuje w nowej "siódemce". Branżowy magazyn motoryzacyjny "Autonews" donosi, że na UKL powstanie m.in. nowy, kompaktowy sedan serii 1, który będzie w USA i w Chinach konkurował z Audi A3 oraz Mercedesem CLA. Z uwagi na ogromną popularność aut z trójbryłowymi nadwoziami na obu tych rynkach BMW nie może pozwolić sobie na dalsze oddawanie pola konkurencji. Po drugie stronie skali plasuje się wspomniana nowa seria 7 oraz 7-osobowy SUV X7, rywalizujący z Audi Q7 oraz Mercedesem GL.

Jaguar zaprezentuje niebawem pierwszy model zbudowany na aluminiowej platformie iQ - średniej klasy sedana XE. W przyszłości z tej samej bazy skorzysta m.in. nowy crossover.

Reklama

Mercedes ograniczy liczbę stosowanych platform do czterech (jeszcze 5 lat temu używał dziewięciu). Aby odzyskać tytuł najpopularniejszej marki premium i skutecznie walczyć z BMW oraz Audi, producent spod znaku trójramiennej gwiazdy zamierza zaprezentować do 2020 roku aż 11 nowych oraz blisko 20 odnowionych modeli. Jednym z ważniejszych będzie sportowo stylizowany SUV o nazwie MLC, który trafi do sprzedaży w przyszłym roku.

W użyciu pozostaną platformy:

  • MFA (modele przednionapędowe klas A, B, CLA i GLA);
  • MRA (modele tylnonapędowe klas C, E, S oraz SUV GLK);
  • MHA (duże SUV-y - ML, GL i zaplanowany na przyszły rok sportowy crossover MLC);
  • MSA (samochody sportowe - SL, SLK oraz nowe coupe AMG).


W rezultacie poszczególne modele będą korzystać z większej liczby wspólnych podzespołów. Według Thomasa Webera, szefa rozwoju Mercedesa, efekt synergii pozwala na "poczynienie znacznych oszczędności i poprawę jakości", a jednocześnie skraca czas potrzebny na wprowadzenie nowych modeli czy przeprowadzenie modernizacji. Niestety, od inżynierów wymaga też nie lada czujności - wystąpienie i brak zdiagnozowaniu jakiegokolwiek problemu technologicznego może doprowadzić do błyskawicznego rozprzestrzenienia się go na wiele modeli.

Nową, modułową platformę - SPA - opracowało też Volvo. Jako pierwsze skorzysta z niej nowe XC90. W przyszłym roku do oferty dołączy nowe S80, zwane już S90, a później XC80, które zastąpi obecnego crossovera XC70 (tak, my też mamy problemy z tą karuzelą nazw).

Plany modelowe europejskich marek premium na najbliższe lata

  • 2014: czeka nas jeszcze debiut nowego Jaguara XE, Volvo XC90 i Mercedesa-AMG GT, a także liftingi Mercedesów ML i SLK;
  • 2015: premiera BMW serii 2 kabriolet i nowego X1, lifting serii 3, nowe Mini Clubman i kabriolet, debiut Mercedesa klasy C Coupe i kabriolet, modeli C 63 AMG i MLC, przedłużanej klasy S Pullman, lifting SL-a i GL-a, premiera nowego Jaguara XF oraz Land Rovera Discovery Sport, wprowadzenie Volvo S90;
  • 2016: lifting BMW serii 4 i X5, debiut nowego Mercedesa klasy E i G, lifting Range Rovera Evoque'a, premiera crossovera Jaguara;
  • 2017: premiera nowego BMW serii 1, serii 5, X3 i X7, debiut nowych Mercedesów ML i GL, klasy S kabriolet oraz CLS-a, debiut nowego Volvo S60
  • 2018: premiera nowego BMW Z4, Jaguara XJ oraz Volvo XC60.


msob, źródło: "Autonews"

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl
Więcej na temat:Audi | Mercedes | volvo | Jaguar

Zobacz również

  • Aston Martin Vantage drugiej generacji

    Produkowany od 12 lat Aston Martin Vantage niedługo zrobi miejsca następcy, który został właśnie zaprezentowany. więcej