Naładowana technologią - nowa Acura RLX

Czwartek, 29 listopada 2012 (13:40)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Wiosną do amerykańskich salonów trafi topowa limuzyna Acury - RLX. Zastąpi ona model RL, czyli odpowiednik nieoferowanej już w naszym kraju Hondy Legend.

Zdjęcie

Podobnie jak mniejszy model TL, Acura RLX jest sedan udającym liftbacka. Auto jest o około 125 kg lżejsze od poprzednika, a przy tym ma oferować najbardziej przestronną kabinę w klasie. /Acura
Podobnie jak mniejszy model TL, Acura RLX jest sedan udającym liftbacka. Auto jest o około 125 kg lżejsze od poprzednika, a przy tym ma oferować najbardziej przestronną kabinę w klasie.
/Acura

Zdjęcie

RL - poprzednik RLX-a - był odpowiednikiem Hondy Legend. /Acura
RL - poprzednik RLX-a - był odpowiednikiem Hondy Legend.
/Acura

Nie bez powodu topowa Acura otrzymała nową nazwę - zmianę w stosunku do poprzednika widać na pierwszy rzut oka. Model ma bardziej dynamiczne linie nadwozia, niemal w całości przeniesione z koncepcyjnej wersji, zaprezentowanej wiosną br. w Nowym Jorku. Dotyczy to również w pełni LED-owych przednich lamp. Zależnie od wersji, auto porusza się na 18- lub 19-calowych obręczach, zaprojektowanych z myślą o obniżeniu hałasu. W tym samym celu inżynierowie Acury zastosowali również przednią i boczne szyby z dodatkową izolacją akustyczną.

Deskę rozdzielczą zdominowały dwa ekrany o średnicy 8 i 7 cali, odpowiadające za sterowanie systemem multimedialnym. Lista wyposażenia RLX-a obejmuje m.in. 3-strefową klimatyzację, system audio ELS z 10 lub 14 głośnikami, a także nowe systemy aktywnego bezpieczeństwa (np. aktywny tempomat i układ automatycznego hamowania).

Reklama

Zdjęcie

Szlachetną naturę RLX-a podkreśla perforowana skóra oraz wstawki z naturalnego drewna i aluminium. /Acura
Szlachetną naturę RLX-a podkreśla perforowana skóra oraz wstawki z naturalnego drewna i aluminium.
/Acura

Zdjęcie

Silnik RLX-a to pierwsza V-szóstka Hondy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. 90 proc. maksymalnego momentu obrotowego generuje w zakresie 2000-6600 obr./min. /Acura
Silnik RLX-a to pierwsza V-szóstka Hondy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. 90 proc. maksymalnego momentu obrotowego generuje w zakresie 2000-6600 obr./min.
/Acura

Początkowo RLX będzie dostępny z nowym, 3,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 314 KM i maksymalnym momencie obrotowym 368 Nm, wyposażonym w system odłączania połowy cylindrów podczas jazdy z niewielkim obciążeniem. W efekcie auto ma deklasować konkurencję pod względem zużycia paliwa (wg producenta średnio 9,8 l/100 km). 6-biegowy automat kieruje siłę napędową do kół przedniej osi. 

Przednie zawieszenie RLX-a wykorzystuje podwójne wahacze, a tylne - konstrukcję wielowahaczową. Zupełną nowością jest układ kierowniczy z systemem skrętnych kół tylnej osi, sterowanych... niezależnie. Elektronika monitoruje i osobno dobiera kąt skrętu lewego oraz prawego koła. Cel? Lepsza zwrotność na parkingu i zwinność podczas szybkiej jazdy.

W przyszłym roku do oferty dołączy wersja hybrydowa z benzynowym silnikiem V6 i trzema jednostkami elektrycznymi o łącznej mocy 370 KM. Będzie ona wyposażona w napęd na wszystkie koła z zaawansowanym systemem "przerzucania" momentu obrotowego między kołami.

Acura RLX

liczba zdjęć: 19

Nowy RLX będzie w USA konkurować z Lexusem GS, Infiniti M, Audi A6, BMW serii 5 i Mercedesem klasy E, a także z Cadillakiem CTS i Lincolnem MKS. 

Acura jest pierwszą japońską marką premium, utworzoną przez Hondę w 1986 roku. W przeciwieństwie do Lexusa i Infiniti, jej auta nie są oferowane w Europie.

Marcin Sobolewski

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl
Więcej na temat:Acura | Acura RLX | samochody japońskie

Zobacz również

  • Mercedes klasy X - pierwszy pick-up z gwiazdą

    Model ten, kiedy tylko został zapowiedziany, budził wiele emocji i kontrowersji. To o tyle zastanawiające, że jest po prostu naturalnym uzupełnieniem gamy Mercedesa. więcej