Peugeot 508 po zmianach

Środa, 18 czerwca 2014 (17:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Zaprezentowany we wrześniu 2010 r. Peugeot 508 należy do najlepiej wyglądających aut w klasie. W wersji po modernizacji prezentuje się jeszcze lepiej. A to nie wszystko.

Zdjęcie

Peugeot 508 po zmianach /Peugeot

Zmodyfikowana "508" najbardziej zmieniła się z przodu - otrzymała nową osłonę chłodnicy z lwem dumnie stojącym pośrodku. Nowe są również zderzak oraz lampy. Podobnie jak w mniejszym 308, mogą one korzystać z technologii w pełni LED-owej. Co ciekawe, tylko limuzyna otrzymała zmodyfikowane światła tylne.

O ile kabina 508 robiła do tej pory znakomite wrażenie swoją wysoką jakością i dopracowaniem detali, o tyle wytykano jej brak jakichkolwiek wnęk na tunelu środkowym, jeśli na pokładzie auta znajdowała się nawigacja satelitarna. Teraz temu zaradzono, stosując nowy system multimedialny z dotykowym ekranem o przekątnej 7 cali. Dzięki temu z kabiny mógł zniknąć joystick wraz z przyciskami, a w jego miejsce pojawił się niewielki, zasuwany schowek.

Reklama

Porównanie: Audi A4 Allroad, Peugeot 508 RXH, Subaru Outback, VW Passat Alltrack

Coraz więcej producentów zauważa niszę między kombi klasy średniej i SUV-ami. Zadomowionemu tu Subaru rękawicę rzucają Audi, Volkswagen oraz Peugeot. czytaj więcej

Listę wyposażenia auta wzbogacono o kamerę cofania oraz o asystenta martwego pola. Kierowca 508 może teraz korzystać z szeregu aplikacji (Peugeot Connect Apps), z których dowiaduje się np. o cenach paliwa na okolicznych stacjach, o pogodzie czy też otrzymuje informacje z przewodnika Michelina albo z TripAdvisora (pomaga np. wyszukać hotel i dobrą restaurację).

Kolejną bolączką 508 dotychczas było zawieszenie, które nie potrafiło odpowiednio dobrze tłumić pojedynczych nierówności. Francuzi obiecują, że uporali się z tym problemem, a ich odnowione auto oferuje świetną kombinację wysokiego komfortu i dobrego prowadzenia.

Nowością wśród jednostek napędowych jest 165-konny silnik benzynowy z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim. Wyposażony w system start/stop, zastępuje 156-konny silnik 1.6 THP; współpracuje z 6-stopniowymi przekładniami ręczną lub automatyczną. Peugeot niestety nie podał ani osiągów auta z tym silnikiem, ani też zużycia paliwa.

Po stronie wysokoprężnej pojawił się 2-litrowy turbodiesel BlueHDi o mocy 180 koni mechanicznych. Z technologii BlueHDi korzysta również słabsza, 150-konna odmiana tego silnika.

Peugeot 508 po liftingu

liczba zdjęć: 26

Premiera odnowionego Peugeota 508 nastąpi na wrześniowej wystawie motoryzacyjnej w Paryżu. Wraz z limuzyną i kombi zadebiutuje także zmodyfikowany hybrydowy 508 RXH, który nadal będzie korzystał z tego samego co dotychczas 200-konnego układu napędowego.

Maciej Struk

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również