Renault Eolab - samochód za 10 lat?

Środa, 17 września 2014 (17:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Renault pokaże w Paryżu prototypowy model Eolab - wizję samochodu klasy B na rok 2024 i odpowiedź na Volkswagena XL1. Podobnie jak w przypadku niemieckiego samochodu, dopracowana aerodynamika i napęd hybrydowy mają pozwolić na obniżenie zużycia paliwa do zaledwie 1 l/100 km.

Zdjęcie

Renault Eolab /Renault

Priorytetem stylistów i inżynierów było uzyskanie jak najwyższej "efektywności paliwowej" - auto zaprojektowano w taki sposób, by zapewniać jak najniższe zużycie paliwa. Opływowa karoseria z asymetrycznymi drzwiami (2+1), osłonami podwozia, wąskimi oponami oraz aktywnymi wlotami powietrza może pochwalić się wyjątkowo niskim współczynnikiem oporu powietrza, równym 0,235.

Projektanci skupili się też na maksymalnym ograniczeniu masy własnej. Z tego względu do budowy nadwozia oprócz stali wykorzystano aluminium i kompozyty, z których powstały m.in. przednie drzwi oraz maska. Dach wykonano z magnezu, zastosowano również ultracienką, szklaną przednią szybę, plastikowe szyby boczne, lekkie materiały wykończeniowe we wnętrzu, a nawet krótszy wydech. W rezultacie Eolab waży 955 kg - aż o 400 kg mniej od elektrycznego Zoe.

Reklama

Renault Eolab

liczba zdjęć: 22
Salon Genewa 2013 - Volkswagen XL1

Spełnia się marzenie Ferdinanda Piëcha - prezesa rady nadzorczej VW - o aucie zużywającym litr na "setkę". Volkswagen zaprezentuje w Genewie produkcyjną wersję modelu XL1, który potrzebuje średnio 0,9 litra oleju napędowego na każde 100 km czytaj więcej

Źródłem napędu prototyp jest hybrydowy układ składający się z benzynowego silnika R3 o pojemności 1 litra, mocy 75 KM i 95 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz 68-konnej jednostki elektrycznej (200 Nm momentu). Całość ma według producenta zużywać średnio zaledwie 1 l benzyny na 100 km. Dzięki akumulatorom o pojemności 6,7 kWh w trybie elektrycznym auto pokonać może dystans do 60 km.

Renault Eolab nie trafi do produkcji seryjnej, ma jednak wskazywać drogi rozwoju aut francuskiej marki.

msob

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Hyundai i30 N z polskim cennikiem

    Dwie wersje silnikowe i trzy poziomy wyposażenia - poznaliśmy właśnie szczegóły na temat polskich cen i specyfikacji pierwszego hot hatcha Hyundaia. więcej