Salon Detroit 2014 - Corvette Stingray Z06

Wtorek, 14 stycznia 2014 (11:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Hardkor - tak można w skrócie podsumować nową wersję Corvette Stingray Z06, łączącą torowy charakter wersji Z06 z potężną mocą wersji ZR1 poprzedniej generacji.

Zdjęcie

Chevrolet Corvette Z06 /Chevrolet
Chevrolet Corvette Z06
/Chevrolet

Zdjęcie

W poprzedniej generacji Corvette (C6) wariant Z06 napędzany był wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 7 litrów (505 KM). Jednostkę z kompresorem montowano wyłącznie do wersji ZR1 (647 KM, fot. powyżej). /Chevrolet
W poprzedniej generacji Corvette (C6) wariant Z06 napędzany był wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 7 litrów (505 KM). Jednostkę z kompresorem montowano wyłącznie do wersji ZR1 (647 KM, fot. powyżej).
/Chevrolet

Pod maskę nowej Corvette Stingray Z06 trafi 6,2-litrowy silnik V8 o oznaczeniu LT4, wspomagany sprężarką Eaton o objętości 1,7 litra. Efekt? Moc "co najmniej" 634 KM oraz 861 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Względem poprzedniej ZR1 zastosowano kompresor z mniejszymi, obracającymi się szybciej wirnikami (20 zamiast 15 tys./min). W efekcie nowa jednostka ma jeszcze szybciej reagować na dodanie gazu.

Reklama

Aby utrzymać w ryzach zużycie paliwa, jednostka otrzymała bezpośredni wtrysk benzyny, system odłączania połowy cylindrów podczas jazdy z niewielkim obciążeniem oraz zmienne wzniosy zaworów. Względnie wysoki jak na motor z doładowaniem jest stopień sprężania - wynosi 10:1.

LT4 współpracuje z 7-biegową skrzynią ręczną lub nowym, 8-stopniowym automatem - który jest o 4 kg lżejszy i zajmuje tyle samo miejsca, co montowana wcześniej przekładnia o 6 przełożeniach. Inżynierowie Chevroleta deklarują, że zmiana biegu na wyższy na pełnym gazie trwa tu nawet o 0,08 s krócej niż w przypadku skrzyni PDK Porsche. Na razie nie ujawnili jednak żadnych osiągów samochodu ani jego masy własnej.

Cytat

Po raz pierwszy torowa odmiana Corvette będzie dostępna ze zdejmowanym panelem dachowym. Nawet po jego zdjęciu nadwozie Z06 jest o 20 proc. sztywniejsze od ZR1 poprzedniej generacji.

Na postoju Corvette Stingray Z06 pręży mięśnie i wygląda na spragnioną powietrza - większe wloty dostarczają go o 50 proc. więcej niż w standardowej odmianie. Poszerzone o 5,6 cm z przodu i aż o 8 cm z tyłu błotniki mieszczą ogumienie w rozmiarze, odpowiednio, 285/30 ZR 19 oraz 335/25 ZR 20. Za kutymi obręczami kryją się wzmocnione hamulce Brembo - z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu. 

Lista seryjnego wyposażenia obejmuje aktywne zawieszenie Magnetic Ride Control, szperę z elektronicznym sterowaniem oraz układ smarowania z suchą miską olejową, co pozwoliło obniżyć położenie środka ciężkości.

Na życzenie dostępny jest pakiet Z07 ze sportowymi oponami Michelin Pilot Sport Cup i hamulcami węglowo-ceramicznymi z większymi tarczami, o 11 kg lżejszymi od standardowych, a także zestaw dodatkowych spojlerów z włókien węglowych.

Chevrolet Corvette Stingray Z06 trafi do sprzedaży w USA na początku przyszłego roku.

Chevrolet Corvette Stingray Z06

liczba zdjęć: 27

msob

60 lat Chevroleta Corvette - poznaj pasjonującą historię modelu

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

magazynauto.pl

Zobacz również