Szósta generacja Mercedesa SL

Czwartek, 26 lipca 2012 (15:03)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Co jest jedną z najbardziej fascynujących rzeczy w nowym luksusowym SL-u, który może mieć 435 KM, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje w nim 4,6 s? Wycieraczka przedniej szyby.

Zdjęcie

Mercedes SL /Mercedes
Mercedes SL
/Mercedes
Nowy SL jest jeszcze mocniejszy i jeszcze bardziej dynamiczny od poprzednika. Jest lżejszy i oszczędniejszy. Warto o tym wspomnieć, nie warto robić z tego sensacji. Taki jest trend. Tego oczekuje rynek. Klient płaci, klient wymaga.

Zdjęcie

Działanie spryskiwaczy zależy m.in. od prędkości jazdy oraz temperatury powietrza. /Mercedes
Działanie spryskiwaczy zależy m.in. od prędkości jazdy oraz temperatury powietrza.
/Mercedes

Najciekawszą innowacją VI generacji Mercedesa SL wydaje się więc wycieraczka. Większość aut posiada dwa spryskiwacze na masce. Nowy SL ma po ok. 40 spryskiwaczy na każdym z dwóch ramion wycieraczek. Zapewnia to nie tylko lepsze oczyszczenie szyby – podczas spryskiwania kierowca widzi więcej drogi przed sobą. Urządzenie inaczej działa, kiedy dach jest rozłożony, inaczej, gdy spoczywa pod klapą – podróżni nie byliby zachwyceni, gdyby płyn trafił nie tylko na okno, ale także na nich. Za dopłatą ramię wycieraczki będzie podgrzewane, co ma zapobiegać jednej z najpaskudniejszych rzeczy, jakie mogą zdarzyć się zimą – zbieraniu się lodu na wycieraczce. Z drugiej strony to ciekawe, że taka „deszczowo-śnieżna” innowacja debiutuje w tak „słonecznym” aucie jak cabrio. Nawet jeśli jego rozkładany w ok. 20 s dach czyni SL-a idealnym samochodem na każdy stopień zachmurzenia.

Reklama

Takie mamy czasy, że nawet SL nie ustrzegł się downsizingu. Topowe SL 500 dysponuje aż o 0,8 l mniejszym silnikiem niż poprzednik. Poprzednie SL 500 ma jednostkę V8 5.5 (388 KM, 0-100 km/h w 5,4 s), nowe SL 500 – już V8 4.7 (435 KM, 0-100 km/h w 4,6 s). W gamie jest jeszcze słabsza odmiana SL 350 (3.5 V6, 306 KM, 0-100 km/h w 5,9 s) oraz dwie wersje sygnowane przez AMG - SL 63 AMG (5.5 V8 biturbo, 537 lub 564 KM, 0-100 km/h w 4,3 lub 4,2 s) oraz SL 65 AMG (6.0 V12 biturbo, 630 KM, 0-100 km/h w 4,0 s).

SL jest pierwszym seryjnym Mercedesem z karoserią niemal w całości wykonaną z aluminium (przednie słupki są ze stali i aluminium). To także dzięki temu na tle poprzednika SL 350 jest lżejsze o 140 kg, a SL 500 – o 125 kg.

Krzysztof Wojciechowicz

Artykuł pochodzi z kategorii: Nowości motoryzacyjne

Więcej na temat:samochody | Mercedes | Mercedes SL

Zobacz również

  • Hyundai i30 N, czyli koreański hot hatch

    Hyundai chce zademonstrować, że potrafi projektować auta ze budzące emocje, prezentując usportowioną wersję i30. więcej