Ferrari 458 Italia z podwójnym turbo!

Czwartek, 15 sierpnia 2013 (15:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Co powstanie z połączenia włoskiej finezji i amerykańskiego rozmachu? Wszystko zależy od proporcji. Może to być Cadillac Allante, Lancia Thema albo... Ferrari 458 od Hennessey Performance.

Zdjęcie

Ferrari 458 Twin Turbo by Hennessey Performance /Hennessey Performance
Ferrari 458 Twin Turbo by Hennessey Performance
/Hennessey Performance

Amerykański tuner przygotował co prawda dla Italii szeroki pakiet dodatków (m.in. dodatki z włókna węglowego, obręcze Monoblock, regulowane zawieszenie KW i elementy skórzane w kabinie), ale klienci odwiedzają go zazwyczaj w poszukiwaniu tylko jednego - mocy. Teraz do ich grona mogą dołączyć właściciele Ferrari 458 Italii.

Inżynierowie Hennessey Performance dołożyli do wolnossącego silnika 4.5 V8 dwie turbosprężarki na łożyskach kulkowych z odpowiednio wydajnym systemem chłodzenia, zmodyfikowali układ paliwowy oraz sięgnęli po nowy wydech ze stali nierdzewnej i kanały olejowe.

Reklama

Czerwona głowica

W "Motorze" nr 14 z 7 kwietnia 1985 roku - prezentacja nowego Ferrari Testarossa. czytaj więcej

Wzmocnione serce Italii generuje 748 KM przy 8400 obr./min i 722 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5600 obr./min i pozwala na przyspieszenie od 0 do 60 mil/h (97 km/h) w zaledwie 2,8 s oraz pokonanie dystansu 1/4 mili w ciągu 10,5 s.

Dla porównania, seryjna V-ósemka osiąga 570 KM przy 9000 obr./min i 540 Nm przy 6000 obr./min. Tyle wystarczy, by włoski bolid rozpędził się do "setki" w ciągu 3,4 s.

Ekipa z Hennessey Performance wycenia modyfikacje silnika na 59 995 dolarów. Usługa objęta jest roczną gwarancją, ograniczoną przebiegiem 12 000 mil (19 320 km).


Ferrari 458 Twin Turbo by Hennessey Performance od 0 do 240 km/h

msob

Ferrari nie zależy na wysokiej sprzedaży - MOTORYNEK

Chevrolet Corvette Stingray na sterydach - TUNING

Artykuł pochodzi z kategorii: Tuning

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Audi RS4 Avant już w Polsce

    Poznaliśmy właśnie cenę nowej inkarnacji usportowionego kombi klasy średniej od Audi. Jest nieznacznie niższa od, identycznego technicznie, RS5 coupe. więcej