Nowy rekord Polski na 1/4 mili

Wtorek, 24 września 2013 (10:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W niedzielę na zawodach "Das Drag Day" w niemieckim Bitburgu Grzegorz Staszewski pobił swój rekord Polski, osiągając na dystansie 1/4 mili czas 7,896 s.

Zdjęcie

Corvette VTG Bitburg /VTG Racing Team
Corvette VTG Bitburg
/VTG Racing Team
60 lat Chevroleta Corvette

Siódma generacja Corvette debiutuje w przededniu 60. urodzin modelu. I choć od lat bezsprzecznie kojarzy się on z rasowym coupe napędzanym widlastą "ósemką", w chwili debiutu był... roadsterem z rzędową "szóstką" pod maską. czytaj więcej

Wynik zawodnika Castrol EDGE Team jest potwierdzeniem, że jego Corvette jest jednym z najszybszych aut na świecie i pierwszym zbudowanym w Polsce, które przełamało barierę ośmiu sekund.Zawodnik i jego Corvette pojechali do Bitburga z jedną myślą - zejść poniżej 8 sekund na 1/4 mili. Najlepszy rezultat Staszewskiego i jednocześnie rekord Polski udało się pobić dwukrotnie.

"Jeszcze w sobotę, po pierwszych ustawieniach samochodu zaliczyliśmy wynik przejazdu w dokładnie 8,048 s. Później spędziliśmy noc na dopracowywaniu parametrów i w niedzielę stanęliśmy do kolejnej próby, która skończyła się wynikiem 7,896 s." - powiedział Grzegorz Staszewski.

Reklama

"To był najlepszy wynik na tych zawodach i drugi rezultat w historii toru. Cały sezon kończymy na 3. miejscu w Europie i 4. na świecie w klasyfikacji samochodów z napędem na cztery koła" - dodał kierowca Castrol EDGE Team.

Zawody "Das Drag Day" różnią się od większości imprez tego typu, relacjonowanych w telewizji. Są one rozgrywane według zasady "tune and drive", w której kierowcy modyfikują ustawienia, poprawiają osiągi i stają do kolejnych prób na torze.

"To są zawody otwarte, na które każdy może przyjechać i sprawdzić swoje umiejętności na profesjonalnie przygotowanym torze. Celem jest bicie rekordów i walka z samym sobą. Nie ma tu rywalizacji pomiędzy dwoma zawodnikami" - objaśnia Staszewski.

Corvette Grzegorza Staszewskiego jest napędzana doładowanym silnikiem V8 o mocy dochodzącej do nawet 2000 KM - zależnie od paliwa i ustawień. Konstrukcja, która została stworzona od podstaw w Polsce, z szerokim wykorzystaniem kevlaru i włókien węglowych, ma jeden cel - uzyskiwanie jak najlepszych czasów na dystansie 1/4 mili.

Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 2 sekundy, a kolejne ok. 2 s zajmuje uzyskanie 200 km/h.

Artykuł pochodzi z kategorii: Tuning

Zobacz również