Zamiast RS 8 - Audi S8 Talladega

Środa, 26 listopada 2014 (12:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Niemiecki tuner MTM zaprezentował limitowaną do 25 egzemplarzy serię Audi S8 Talladega. 4-litrowy silnik V8 biturbo pod maską limuzyny wzmocniono z 520 do 760 KM.

Zdjęcie

Audi S8 Talladega /MTM
Audi S8 Talladega
/MTM

Prawie 30 lat temu, w marcu 1986 roku, Bobby Unser pokonał tor Talladega Superspeedway w Alabamie ze średnią prędkością 332 km/h. Prowadził wówczas Audi 5000 CS Turbo. Dla uczczenia tego rekordu firma MTM przygotowała edycję 25 egzemplarzy Audi S8 Talladega.

Zdjęcie

Reklama Audi z okazji wyczynu Bobby'ego Unsera /Audi
Reklama Audi z okazji wyczynu Bobby'ego Unsera
/Audi

Dzięki zastosowaniu nowych turbosprężarek, wydechu oraz układu chłodzenia moc 4-litrowego silnika V8 biturbo pod maską S-ósemki podniesiono z seryjnych 520 do 760 KM, osiąganych przy 5950 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 650 do 945 Nm, dostępnych w zakresie 1700-5500 obr./min. Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni automatycznej. Po zmianach oprogramowania przełączanie biegów następuje przy wyższych obrotach - nawet 7000 obr./min.

Reklama

W rezultacie limuzyna rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 3,48 s, a od 0 do 200 km/h - w 10,51 s. Przyspieszanie kończy dopiero przy prędkości 325 km/h - uruchamia się wówczas elektroniczna blokada, która ma chronić przed odkształceniem cywilnych opon. Za skuteczne hamowanie odpowiadają ceramiczne tarcze.

Poza wzmocnieniem silnika MTM zafundował Audi szereg zmian optycznych: 21-calowe obręcze Bimoto z oponami Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 295/30, pakiet aerodynamiczny wykonany z włókien węglowych oraz elementy wykończenia kabiny z tego samego materiału.

Audi S8 Talladega wyceniono w Niemczech na 189 708 euro, czyli około 791 tys. zł (seryjne S8 kosztuje w Polsce od 551 500 zł).

Audi S8 Talladega

liczba zdjęć: 15

msob

Używane Audi A8 D3 (2002-2009) - OPINIE O SAMOCHODACH

Audi A8 3.0 TDI Clean Diesel quattro - TEST

Artykuł pochodzi z kategorii: Tuning

magazynauto.pl
Więcej na temat:Audi | Audi S8 | Audi A8 | samochody niemieckie

Zobacz również

  • Audi A8, czyli prawdziwa rewolucja

    Flagowa limuzyna powinna nie tylko być wyposażona w najnowocześniejsze technologie, ale także wyznaczać kierunek rozwoju marki. Trudno o model bardziej wierny tym założeniom, niż właśnie... więcej