Jak rozpoznać samochód powypadkowy

Środa, 2 kwietnia 2014 (17:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Po tych śladach możesz samodzielnie rozpoznać samochód powypadkowy

Zdjęcie

Po tych śladach możesz samodzielnie rozpoznać samochód powypadkowy /Motor

1. Odklejające się szyby

Przy samych krawędziach szyb często widać miejsca, w których niechlujnie przyklejona szyba zaczęła się już odklejać. Czasami można tam znaleźć również ślady kleju do szyb.

Reklama

2. Nadmiernie odchodzące listwy

Zdjęcie

Nadmiernie odchodzące listwy /Motor

Warto przyjrzeć się listwom, bo czasem okazuje się, że pod nimi kryją się zacieki z farby, a fabrycznych klipsów mocujących dawno nie ma. Zdarza się to również w samochodach, które nie są powypadkowe, tylko po prostu słabo wykonane już w fabryce. Nie jest to więc dowód ostateczny, ale jedna z poszlak.

3. Uszkodzenia pasów i daty ich produkcji

Zdjęcie

Uszkodzenia pasów i daty ich produkcji /Motor

Pasy mogły być wymieniane, jeśli w wyniku wypadku służby ratunkowe przecięły je. Sprawdź, jak wyglądają mocowania w podłodze – czy nie noszą śladów odkręcania. Na metce pasa jest data jego produkcji.

4. Daty produkcji na szybach

Zdjęcie

Daty produkcji na szybach /Motor

Sprawdzenie daty produkcji szyby jest bardzo łatwe: kryje się ona w kodzie z kropkami. Kropki przed cyfrą oznaczają miesiące od 1 do 6, cyfra to rok, a kropki za cyfrą – miesiące od 7 do 12. Na powyższym zdjęciu widać szybę wyprodukowaną w marcu 2005 r.

5. Plastikowe mocowania lamp

Zdjęcie

Plastikowe mocowania lamp /Motor

Współcześnie produkowane samochody mają lampy przednie mocowane na plastikowe uchwyty. Są one delikatne i słabe, łamią się przy byle okazji. Popękane lub poklejone uchwyty świadczą raczej o stłuczce, podczas której sama lampa nie miała okazji pęknąć.

6. Nierówne szczeliny nadwozia

Podczas kolizji często uszkadzają się tzw. ślizgacze przedniego zderzaka. Po założeniu zderzaka nie pasuje on zbyt dobrze i szczeliny są nierówne. Osobną kwestią jest słaba jakość zamienników blacharskich: tani błotnik przedni bywa tak źle spasowany, że po jego montażu zostają duże szpary.

7. Właściwa linia przetłoczeń

Zdjęcie

Właściwa linia przetłoczeń /Motor

Sytuacja na zdjęciu obok jest ekstremalna, ale z życia wzięta: blacharzowi tak się spieszyło, że zaszpachlował przetłoczenie. Oglądając auto można o tym zapomnieć: przyjrzyjmy się, czy obie strony samochodu są identyczne. Im nowszy pojazd, tym ma więcej skomplikowanych przetłoczeń na nadwoziu.

8. Nazwa producenta przednich lamp

Zdjęcie

Nazwa producenta przednich lamp /Motor

Zwróć uwagę na markę przednich lamp. Valeo czy Hella to często reflektory stosowane fabrycznie. TYC czy DEPO to jedne z najpopularniejszych marek tanich zamienników – żaden producent samochodów ich nie stosuje.


Stylowe auta używane - OPINIE

Co to znaczy "pierwszy właściciel"? - SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Nadwozie

Motor

Zobacz również

  • Jak dobrze sprzedać samochód? Część 3. – formalności

    Nie tylko na kupujących auto czyhają pułapki. Problemy może mieć też osoba sprzedająca samochód. Jakich formalności musisz dopełnić, żeby nie płacić gapowego? więcej