Korekcja ciśnienia

Sobota, 18 maja 2013 (13:45)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Zauważyłem, że producent zaleca stosowanie podwyższonego ciśnienia w ogumieniu, gdy samochód jest obciążony. Po co jest takie zalecenie, skoro i tak nikt tego nie przestrzega. Czy można jeździć cały czas na wyższym ciśnieniu?

Zdjęcie

/Motor
/Motor

Korekcja jest stosowana po to, aby nawet przy maksymalnym obciążeniu auta zachować optymalne ugięcie opon, a więc właściwą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią. Dzięki skorygowaniu ciśnienia możemy nieco zrekompensować np. wpływ obciążenia na długość drogi hamowania samochodu. Faktem jest, że kierowcy zwykle nie korygują ciśnienia z niewiedzy lub z lenistwa, ale takie zachowanie powoduje nie tylko pogorszenie własności jezdnych samochodu, ale też i skrócenie żywotności opon. Jeżeli cały czas będziemy jeździć na zbyt wysokim ciśnieniu w kołach, to wprawdzie spaść może nieco zużycie paliwa (mniejsze opory toczenia), ale zachowanie auta w zakręcie może być inne niż przewidział to producent. Oczekiwać można też przyspieszonego zużycia środkowej części bieżnika opony.

Dobór zamienników opon - PORADY

Reklama

Czy etykieta ma znaczenie? - OPONY/FELGI

Artykuł pochodzi z kategorii: Opony / felgi

Więcej na temat:ogumienie | opony | ciśnienie w oponach

Zobacz również