Głośna praca silnika wysokoprężnego

Poniedziałek, 1 lutego 2010 (08:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Czy to możliwe, żeby po wymianie rozrządu turbodiesel chodził głośniej? Osiągi są bez zastrzeżeń.

Zdjęcie

Po wymianie rozrządu w silniku wysokoprężnym należy sprawdzić kąt wyprzedzenia wtrysku. /Motor
Po wymianie rozrządu w silniku wysokoprężnym należy sprawdzić kąt wyprzedzenia wtrysku.
/Motor

Wbrew pozorom jest to możliwe. W starszych turbodieslach, gdzie pompa wtryskowa napędzana jest paskiem rozrządu, po wymianie paska w zasadzie konieczne byłoby ustawienie pompy wtryskowej, a konkretnie tzw. kąta wyprzedzenia wtrysku. Po zmianie paska ze starego, już wyciągniętego, na nowy zmieniają się wzajemne ustawienia kół zębatych wału korbowego silnika oraz pompy wtryskowej. Zbyt wczesny kąt wtrysku zwiększa głośność silnika, natomiast zbyt późny utrudnia rozruch.

Reklama

Artykuł pochodzi z kategorii: Silnik

Motor

Zobacz również