Hamowanie redukcją

Poniedziałek, 3 czerwca 2013 (09:30)

Hamując biegami, np. przy dojeżdżaniu do świateł, oszczędzam paliwo i hamulce, ale czy nie robię przez to większej szkody innym elementom?

Zdjęcie

/Shutterstock
/Shutterstock

Oczywiście każdy ruch zespołu napędowego obciąża jego mocowania, tzw. poduszki, a każde wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje naprężenie w docisku sprzęgła. Jednak przyjmuje się, że są to elementy do tego stworzone, o odpowiednio dobranej trwałości. Praktyka wykazuje, że hamując biegami oszczędza się paliwo i hamulce, ale gdyby z tego całkowicie zrezygnować wcale nie musiałaby się wydłużyć trwałość wymienionych wcześniej podzespołów. Warto też pamiętać, że hamowanie biegami sprzyja bezpieczeństwu jazdy. Dysponujemy tu nadwyżką mocy silnika, a ryzyko poślizgu kół np. przy gwałtownym ominięciu przeszkody jest tu najmniejsze.

Lusterka i martwe pole - PORADY

Reklama

Hamulce pod pełną kontrolą - BEZPIECZEŃSTWO

Artykuł pochodzi z kategorii: Silnik

Motor