Nie bój się się wtryskiwaczy common rail

Wtorek, 9 września 2014 (13:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »


Awarie układu wtryskowego common rail

Układ wtryskowy common rail z założenia powinien bez usterek wytrzymywać ponad 200 tys. km. To, czy tak będzie zależy od konstrukcji układu oraz od warunków użytkowania. Najmniej trwałe i najbardziej wrażliwe na jakość paliwa są układy wtryskowe firmy Delphi, w których problemy mogą się pojawiać już przy 140 tys. km. Za najbardziej trwałe uchodzą produkty japońskiej firmy Denso. Piezoelektryczne wtryskiwacze Bosch i Continental (Siemens) wytrzymują zwykle ponad 200 tys. km, podobnie jak elektromagnetyczne wtryskiwacze Bosch.

Reklama

Objawy awarii układu wtryskowego common rail

utrudniony rozruch
dymienie na czarno
nierówna praca silnika, szczególnie na biegu jałowym
wzrost zużycia paliwa
spadek osiągów
przegrzewanie się silnika

Zdjęcie

Dymienie na czarno to typowy objaw awarii wtryskiwaczy common rail. /Motor
Dymienie na czarno to typowy objaw awarii wtryskiwaczy common rail.
/Motor

Zdjęcie

Nierówny bieg jałowy to również częsty objaw awarii wtryskiwaczy. /Motor
Nierówny bieg jałowy to również częsty objaw awarii wtryskiwaczy.
/Motor

Awarie systemu common rail nie zawsze muszą być wynikiem uszkodzenia wtryskiwaczy. Zdarzają się defekty pompy wysokiego ciśnienia, regulatora ciśnienia paliwa czy innych czujników. Jednak mierząc parametry wtryskiwaczy można stosunkowo szybko stwierdzić w jakim są stanie.

Zdjęcie

Warsztat sprawdzi testerem tzw. korekty wtryskiwaczy. /Motor
Warsztat sprawdzi testerem tzw. korekty wtryskiwaczy.
/Motor

To zrobi zwykły warsztat

Mechanik może zdiagnozować wstępnie awarię wtryskiwaczy, podłączając tester diagnostyczny i sprawdzając ciśnienia oraz tak zwane korekty wtryskiwaczy. Kolejne łatwe do wykonania badanie to pomiar tzw. przelewów wtryskiwaczy, określający ich przecieki. Warsztat może też zwykle wymontować wtryski z auta, choć w niektórych egzemplarzach utrudnia to korozja.

Zdjęcie

Prosty test przelewów pozwala ocenić przecieki wtryskiwaczy. /Motor
Prosty test przelewów pozwala ocenić przecieki wtryskiwaczy.
/Motor

Zdjęcie

Większość mechaników radzi sobie z demontażem wtrysków. /Motor
Większość mechaników radzi sobie z demontażem wtrysków.
/Motor

Czytaj dalej na następnej stronie: Nie bój się się wtryskiwaczy common rail, cz. V

Artykuł pochodzi z kategorii: Silnik

Motor

Zobacz również