Oszczędność silnika TSI

Niedziela, 27 stycznia 2013 (09:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Jak to możliwe, że benzynowy Golf VI 1.4 TSI 122 KM zużywa znacznie mniej paliwa niż Golf IV 1.6 102 KM? Przecież turbo zawsze oznaczało wyższe spalanie.

Zdjęcie

W przypadku 4-cylindrowych jednostek TSI, turbo nie wytwarza ciśnienia przy niskich obciążeniach. /Motor
W przypadku 4-cylindrowych jednostek TSI, turbo nie wytwarza ciśnienia przy niskich obciążeniach.
/Motor

W serii 4-cylindrowych jednostek TSI koncern Volkswagen doszedł do doskonałych wyników, jeżeli chodzi o oszczędność. Przy niskich obciążeniach turbo nie wytwarza ciśnienia i silnik jest tak oszczędny, jak zwykłe 1.4. Nawet przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu przez długi czas nie dochodzi do wzbogacenia mieszanki i to w znacznej mierze odpowiada za oszczędność.

Reklama

Filozofia downsizingu - mniej, ale wydajniej - TECHNIKA

Artykuł pochodzi z kategorii: Technika

Motor
Więcej na temat:silnik | technika | TSI | Volkswagen

Zobacz również