Opel GT - klasyczny roadster

Wtorek, 9 października 2018 (21:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W "Motorze" nr 22 z 28 maja 2007 roku - prezentacja niszowego roadstera Opla, czyli modelu GT.

Zdjęcie

Dwuosobowy Opel naprawdę może się podobać, o ile lubi się tego typu samochody. Auto wyposażone jest w materiałowy, ręcznie składany dach z szybą. /Motor
Dwuosobowy Opel naprawdę może się podobać, o ile lubi się tego typu samochody. Auto wyposażone jest w materiałowy, ręcznie składany dach z szybą.
/Motor

OPEL 2.0 GT
Prędkość maks.: 229 km/h
0-100 km/h: 5,7 s
Zużycie paliwa: 9,2 l100 km
Moc: 264 KM/5300
Moment: 353 Nm/2000
Cena: 120 000 zł

Opel wprowadza do polskich salonów swoje chyba najciekawsze auto — prawdziwego roadstera GT.

Reklama

Mając 120 000 zł, można stać się posiadaczem tylnonapędowego, dwuosobowego samochodu z silnikiem o mocy 264 KM.

Producent starał się nawiązać swym nowym autem do modelu z lat 1968-1973, który w USA nazywany był "małą Corvette" i tam też cieszył się największą popularnością.

Trzeba przyznać, że stylizacyjnie GT rocznik 2007 w niczym nie ustępuje swemu pierwowzorowi.

Jego linia jest klasyczna, z długą maską i kabiną pasażerską posadowioną niemal na tylnej osi.

Zdjęcie

"Motor" nr 22 z 28 maja 2007 r. /Motor
"Motor" nr 22 z 28 maja 2007 r.
/Motor

Przysadzista bryła nadwozia, z pękatymi nadkolami oraz szerokimi kloszami reflektorów i tylnych lamp, także robi wrażenie.

Wnętrze nowego GT jest skrojone na miarę dwóch, niezbyt grubo ubranych osób.

Jakość materiałów jest typowo amerykańska — to akurat nie dziwi, bowiem GT powstaje właśnie w USA, obok bliźniaczych Pontiaca Solistice i Saturna Sky.

Największym mankamentem tego Opla jest brak sensownej przestrzeni bagażowej. Naturalnie nie jest to auto do przeprowadzek, ale nie ma miejsca nawet na pojedynczą walizkę.

Większość bagażnika zajmuje wypukłość, pod którą kryje się zbiornik paliwa. Wokół niej można upchnąć jakieś drobiazgi i kurtkę, lecz nie jest to satysfakcjonujące rozwiązanie.

Zdjęcie

Kokpit jest ciasny, lecz dopasowany. Niewiele w nim miejsca na jakiekolwiek drobiazgi — jedynie schowek przed pasażerem i drugi między oparciami foteli. Materiały raczej przeciętne, ale to standard w USA, skąd jest GT. /Motor
Kokpit jest ciasny, lecz dopasowany. Niewiele w nim miejsca na jakiekolwiek drobiazgi — jedynie schowek przed pasażerem i drugi między oparciami foteli. Materiały raczej przeciętne, ale to standard w USA, skąd jest GT.
/Motor

Widać ten samochód konstruowany był z myślą o przyjemności z jazdy, a tej nie brakuje.

Tylny napęd i dynamiczny, turbodoładowany silnik współpracujący z dobrze zestopniowaną, pięciobiegową skrzynią są w stanie wywołać szeroki uśmiech na twarzy kierowcy. To coś, co miłośnicy klasycznej motoryzacji z pewnością docenią, zwłaszcza że ESP można definitywnie odłączyć, ale lepiej to czynić, będąc bardzo pewnym swoich umiejętności.

Samochód prowadzi się pewnie i łatwo, co jest także zasługą bardzo dobrego rozkładu masy (51:49 pomiędzy przodem a tyłem) oraz bezpośredniego układu kierowniczego i dobrze zestrojonego zawieszenia.

Zdjęcie

Motoryzacja w swoim najlepszym wymiarze. Samochód z charakterem i dla kierowców lubiących jazdę. Za 120 tys. zł można poczuć się jak hollywoodzka gwiazda na Bulwarze Zachodzącego Słońca. /Motor
Motoryzacja w swoim najlepszym wymiarze. Samochód z charakterem i dla kierowców lubiących jazdę. Za 120 tys. zł można poczuć się jak hollywoodzka gwiazda na Bulwarze Zachodzącego Słońca.
/Motor

Oplowski roadster to rywal takich konstrukcji jak BMW Z4 czy Honda S2000. W takiej konfrontacji pokonuje konkurentów ceną, ale także nie ustępuje im zbytnio pola pod względem frajdy z jazdy. I o to chodziło twórcom tego auta.

Zdjęcie

Opel oferuje jeszcze dwa „bezdachowe” auta: młodzieżową Tigrę i dorosłą Astrę TwinTop. Oba są funkcjonalniejsze od GT. /Motor
Opel oferuje jeszcze dwa „bezdachowe” auta: młodzieżową Tigrę i dorosłą Astrę TwinTop. Oba są funkcjonalniejsze od GT.
/Motor

Opel GT (2007): dane techniczne

prędkość maksymalna229 km/h
0-100 km/h5,7 s
zużycie paliwa*13/6,9/9,2
silnikbenzynowy, 1998 cm3
cylindry/zaworyR4/16
układwzdłużnie, przód
zasilaniewtrysk bezpośredni
moc makysmalna264 KM/5300
maks. moment obrotowy353 Nm/2000
napędtylny
skrzynia biegówmanualna, 5-biegowa
długość/rozstaw osi410/241,5 cm
szerokość/wysokość181,3/127,4 cm
masa/ładowność1406/219 kg
pojemność bagażnika66-157 l
cena120 000 zł
* miasto/trasa/średnie (l/100 km)

Tekst i zdjęcia: Borys Czyżewski; "Motor" 22/2018

Opel Tigra - przystępny drapieżnik – "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI

Toyota MR2 (2003) - twarda sztuka – WRAŻENIA Z JAZDY

Artykuł pochodzi z kategorii: "Motor" z przeszłości

Motor

Zobacz również