Używany Rover 600 (1993-1998)

Wtorek, 26 marca 2019 (10:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W "Motorze" nr 42 z 16 października 2006 roku - prezentacja używanego Rovera 600, technicznie spokrewnionego z ówczesną Hondą Accord.

Zdjęcie

Rover 600 debiutował kilka miesięcy przed spokrewnioną piątą generacją Hondy Accord. /Motor
Rover 600 debiutował kilka miesięcy przed spokrewnioną piątą generacją Hondy Accord.
/Motor

Rover 600 to połączenie japońskiej myśli technicznej i brytyjskiego stylu.

Samochód zadebiutował w roku 1993. Pod względem technicznym auto było konstrukcyjnym bliźniakiem piątej generacji Hondy Accord, choć oczywiście różniło się nadwoziem i wykończeniem wnętrza.

Reklama

Zespół napędowy był w pełni kompatybilny, choć wraz z upływem lat gama silników dla obu modeli była konfigurowana indywidualnie.

Z roku na rok wzrasta liczba użytkowników tych samochodów w Polsce. Przyczyna jest prosta — w relatywnie niewielkiej cenie można kupić bezwypadkowy, zadbany stosunkowo młody egzemplarz, który kusi ilością miejsca, spokojną linią nadwozia oraz tapicerkami zapożyczonymi z klasy wyższej. Niestety — gorzej jest z jakością montażu.

Najtańsze zarejestrowane w Polsce "sześćsetki" kosztują 8-12 tys. zł. Najdroższe, w superwersjach wyposażenia kupimy za ok. 15-17 tys. zł. Jak na auto z lat 1997-98, cena wydaje się bardzo atrakcyjna.

Zdjęcie

"Motor" nr 42 z 16 października 2006 r. /Motor
"Motor" nr 42 z 16 października 2006 r.
/Motor

Podwozie Rovera jest wykonane w technice wielowahaczowej zarówno z przodu, jak i z tyłu, co predestynuje go do szybkiej jazdy kosztem ograniczonej poręczności na dziurawych drogach. W naszych warunkach trudno zatem wykorzystać jego zalety. Rovero-Honda pod względem podwoziowym wytrzymuje nasze nawierzchnie nie gorzej niż bardziej renomowani konkurenci.

Decydując się na Rovera serii 600, trzeba poważnie zastanowić się nad wyborem odpowiedniego silnika. Z wyjątkiem diesla, wszystkie pochodzą z palety Hondy, choć oferowano je w indywidualnych konfiguracjach mocy i osprzętu. W roku 1995 w ofercie pojawił się dwulitrowy silnik turbo o mocy 200 KM i świetnej elastyczności. Rozsądnym wyborem jest na przykład 115-konna wersja 1.8.

Najoszczędniejsza w gamie jest oczywiście angielska jednostka wysokoprężna (620 SDi), która w połowie lat 90. była jedną z najnowocześniejszych na rynku. Bezpośredni wtrysk paliwa (stąd głośna praca), 105 KM, niespełna 12 sekund do "setki" oraz prędkość maksymalna 185 km/h i średnie spalanie ok. 6 l oleju to atuty tej jednostki.

Dla wielu użytkowników mała popularność Rovera 600 jest jego dużą zaletą. Przy tym nie jedyną. Jeśli trafimy na zadbany egzemplarz i znajdziemy solidny i niedrogi serwis, "sześćsetkę" będzie można polubić.

Zdjęcie

Typowo brytyjskie wnętrze. Niezłe tworzywa sztuczne i obowiązkowo drewniane wstawki. Przeciętna jakość wykończenia. /Motor
Typowo brytyjskie wnętrze. Niezłe tworzywa sztuczne i obowiązkowo drewniane wstawki. Przeciętna jakość wykończenia.
/Motor

Zdjęcie

Atutami samochodu są bogate wyposażenie i wysoka jakość tapicerki. Na tylnej kanapie jest całkiem sporo miejsca. /Motor
Atutami samochodu są bogate wyposażenie i wysoka jakość tapicerki. Na tylnej kanapie jest całkiem sporo miejsca.
/Motor

Zdjęcie

Najczęściej spotykane silniki mają moc 115 KM (1.8 i 2.0). Lepsze osiągi zapewniają jednostki 2.3 (158 KM) i doładowany silnik 2.0 (200 KM). Jedyny diesel ma 2,0 l pojemności i 105 KM. /Motor
Najczęściej spotykane silniki mają moc 115 KM (1.8 i 2.0). Lepsze osiągi zapewniają jednostki 2.3 (158 KM) i doładowany silnik 2.0 (200 KM). Jedyny diesel ma 2,0 l pojemności i 105 KM.
/Motor

Rover 623i

PRĘDKOŚC MAKS.216 km/h
0-100 km/h8,6 s
ZUŻYCIE PALIWA7-11 l/100 km
MOC158 KM/5800
MOMENT206 Nm/4500
CENA8000-17 000 zł

ROVER 600: HISTORIA MODELU

1993: Debiut modelu.

1994: Benzynowa wersja z turbosprężarką.

1995: Wersja 2.0 D.

1996: Podniesienie standardu wyposażenia.

1998: Zakończenie produkcji, do sprzedaży trafił model 75 (na zdjęciu).

Zdjęcie

Rover 75 /Rover
Rover 75
/Rover

UŻYWANY ROVER 600: NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE USTERKI

Wiele problemów eksploatacyjnych wynika ze skromnej sieci wyspecjalizowanej obsługi — problemy sprawia na przykład serwisowanie diesla, który — choć głośny — jest ekonomiczny i dość dynamiczny. Problemy sprawia delikatne zawieszenie układu napędowego, czasem także instalacja elektryczna. Wielowahaczowe zawieszenie jest dość trwałe, ale w razie awarii kosztowne w serwisowaniu.

UŻYWANY ROVER 600: OFERTA RYNKOWA

Na zakup używanej serii 600 wystarczy niespełna 10 tys. zł. Najdroższe egzemplarze kosztują zwykle ok. 15 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za odmiany z mocniejszymi silnikami benzynowymi i lepszym wyposażeniem. Cieszy bogata oferta części używanych — sporo aut sprowadzono z Wielkiej Brytanii w celu rozbiórki. Niemal wszystkie elementy da się wykorzystać w samochodach z kierownicą po lewej stronie. Bez trudu można znaleźć silnik, skrzynię biegów, elementy blacharskie czy nawet komplet foteli wraz z boczkami tapicerskimi na drzwi.

Zdjęcie

Rover 600 /Motor

UŻYWANY ROVER 600: NASZYM ZDANIEM

PLUSY

Ciekawa alternatywa dla Hondy Accord, niskie ceny, niezła dostępność części zamiennych, przestronne wnętrze.

MINUSY

Braki w jakości wykończenia, trudności z odsprzedażą. Kosztowne w serwisowaniu wielowahaczowe zawieszenie.

Tekst: Jacek Ambrozik, zdjęcia: Paweł Tyszko; "Motor" 42/2006

Używany Rover 75 (1998-2005) – OPINIE O SAMOCHODACH

Rover 75 Tourer - very British – "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI

Używany Rover 25 (1999-2005) – SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: "Motor" z przeszłości

Motor

Zobacz również