Citroen C4 1.2 PureTech 110 More Life - test

Wtorek, 31 maja 2016 (16:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Citroen C4 nie jest już młodą konstrukcją, ale dla pewnej grupy klientów nadal może być bardzo ciekawą ofertą.

Zdjęcie

W roku 2015 Citroen C4 przeszedł delikatny lifting. Nowością są światła LED do jazdy dziennej. /Motor
W roku 2015 Citroen C4 przeszedł delikatny lifting. Nowością są światła LED do jazdy dziennej.
/Motor

Aktualna generacja Citroena C4 debiutowała w 2010 roku. Klasyczna, funkcjonalna, trochę pozbawiona charakteru, nie przypominała ani innych aut tej marki, ani poprzednika, który wyróżniał się awangardową linią nadwozia. Na tle konkurentów też nie wyglądała zbyt nowocześnie.

Zdjęcie

Deska rozdzielcza ma klasyczny układ. Jej obsługa jest bardzo prosta – nawet gdy za kierownicą siedzi się po raz pierwszy, niczego nie trzeba szukać. /Motor
Deska rozdzielcza ma klasyczny układ. Jej obsługa jest bardzo prosta – nawet gdy za kierownicą siedzi się po raz pierwszy, niczego nie trzeba szukać.
/Motor

Ale to, co na początku wydawało się wadą, teraz stało się zaletą auta. Wygląd C4 okazał się ponadczasowy, a lekko pękata, wysoka karoseria skrywa przestronną kabinę, praktyczny, 410-litrowy bagażnik oraz prostą w obsłudze deskę rozdzielczą.

Reklama

To nie są jednak jedyne zalety tego modelu. Kolejną znajdziemy pod maską. Mowa o nowoczesnym, 3-cylindrowym silniku benzynowym o niewielkiej pojemności 1,2 litra, który dzięki turbodoładowaniu osiąga 110 KM. To wystarczająca moc, by nadać autu dobre osiągi. Gorzej prezentuje się zużycie paliwa, które średnio w teście wyniosło 7,1 l/100 km i było dalekie od fabrycznego (4,8 l/100 km). Powodem mogło być to, że test samochodu zaczynaliśmy przy prawie zerowym przebiegu.

Dużą zaletą auta jest cena. Najtańsza wersja Feel kosztuje 59 990 zł. Warto jednak sięgnąć po droższą o 3700 zł, testowaną przez nas, specyfikację More Life, która ma m.in. automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania czy system Bluetooth.

Zdjęcie

Fotele zamontowano wysoko, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu. /Motor
Fotele zamontowano wysoko, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu.
/Motor

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Citroen C4 1.2 PureTech 110 More Life

 Citroen C4 1.2 PureTech 110 More Life
Silnikbenzynowy, turbo
Pojemność skokowa1199 cm3
Układ cylindrów/zaworyR3/12
Moc maksymalna110 KM/5500
Maks. moment obrotowy205 Nm/1750
Skrzynia biegówmanulana/5-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.433/179/149 cm
Rozstaw osi261 cm
Masa/ładowność1200/570 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)408/1183 l
Poj. zbiornika paliwa60 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna184 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,9 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*6,1/4,0/4,8
Zużycie paliwa w teście*8,1/6,0/7,1
Cena63 690 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

Zdjęcie

Bagażnik ma 410 litrów – to bardzo dobry wynik wśród modeli kompaktowych. /Motor
Bagażnik ma 410 litrów – to bardzo dobry wynik wśród modeli kompaktowych.
/Motor

CITROEN C4 1.2 PURETECH 110 MORE LIFE: PLUSY I MINUSY

+ przestronne wnętrze i pojemny bagażnik
+ łatwe wsiadanie i wysiadanie
+ prosta w obsłudze deska rozdzielcza
+ dobry stosunek ceny do wyposażenia

- słabe prowadzenie w zakrętach
- mało precyzyjna skrzynia biegów

Zdjęcie

Citroen C4 /Motor

CITROEN C4 1.2 PURETECH 110 MORE LIFE: PODSUMOWANIE

Klasyka w dobrej cenie. C4 przekona tych, którzy w aucie nie szukają wielkich emocji.

Citroen C4 1.2 PureTech 110 More Life

liczba zdjęć: 42

Tekst: Maciej Smoleń, zdjęcia: Robert Brykała; 12-13/2016

Citroen C4 (2004-2010) – SAMOCHODY UŻYWANE

Citroen C4 (2010-) – OPINIE O SAMOCHODACH UŻYWANYCH

Używany Citroen C4 Picasso (2006-) – OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 Elite – test

    Bagażnik nowej Insigni w wersji kombi jest niewiele pojemniejszy niż w aucie poprzedniej generacji, ale stał się funkcjonalniejszy i wygodniej się go pakuje. więcej