Infiniti Q60 2.0t Premium Tech - test

Niedziela, 21 stycznia (01:04)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Dynamiczna stylizacja nowego coupe Infiniti sugeruje sportowy charakter, ale na drodze Q60 2.0 turbo stawia głównie na komfort.

Zdjęcie

Infiniti Q60 /Motor

Choć rosnący popyt na nowe Infiniti napędzają głównie kompaktowe Q30 i QX30, od lat wizytówką marki pozostają SUV serii 70 (dawniej FX) oraz coupe serii 60 (dawniej G).

Ten ostatni model ma grono oddanych entuzjastów - jego dwie pierwsze odsłony napędzały silniki z Nissanów 350 i 370Z.

Reklama

Najnowsze Q60 dołącza do rywalizacji w mocno obsadzonej stawce: konkurencyjne modele są świeżo po debiucie lub liftingu. Jeśli chodzi o wygląd, nie ma jednak żadnych kompleksów - wyraziste linie skutecznie wyróżniają je na tle A5, serii 4 czy klasy C. W zamian pogodzić się trzeba z pewnymi wyrzeczeniami: po otwarciu mokrej pokrywy bagażnika woda ścieka do środka, a we wnętrzu wygodnie będzie kierowcy o wzroście do 190 cm.

Tylne miejsca nadają się raczej do przewożenia bagażu, choć fotele odsuwają się elektrycznie i pamiętają swoje pozycje.

Zdjęcie

Deska rozdzielcza jest przyzwoicie wykończona, ale brakuje jej sportowego sznytu. Dyskusyjna ergonomia konsoli z 2 ekranami. /Motor
Deska rozdzielcza jest przyzwoicie wykończona, ale brakuje jej sportowego sznytu. Dyskusyjna ergonomia konsoli z 2 ekranami.
/Motor

Po otwarciu drzwi urok Q60 nieco słabnie - kokpit z sedana Q50 został starannie wykonany, ale obsługa za pośrednictwem mieszanki klawiszy i dwóch ekranów bywa mało intuicyjna. Najsłabszym ogniwem Q60 jest jednak bazowy napęd z półek Mercedesa. 7-biegowa skrzynia okazuje się zbyt powolna i nerwowa, a silnik - choć elastyczny - jest mniej oszczędny i zrywny od jednostek Audi czy BMW.

Zdjęcie

Wygodne fotele z wszechstronną regulacją (m.in. szerokość podparcia boków), ale przeciętna ilość miejsca. /Motor
Wygodne fotele z wszechstronną regulacją (m.in. szerokość podparcia boków), ale przeciętna ilość miejsca.
/Motor

Szybkie łuki nie są zresztą żywiołem Q60 2.0t - brakuje mu lekkości i lepszego balansu. Jego sprężyste zawieszenie doskonale radzi sobie za to z dziurami.

Zdjęcie

Bagażnik jak w kompakcie (342 l). Nieregularny kształt, można za to złożyć oparcie (w całości). /Motor
Bagażnik jak w kompakcie (342 l). Nieregularny kształt, można za to złożyć oparcie (w całości).
/Motor

Nieźle wypada też poprawiony układy kierowniczy DAS (bez mechanicznego połączenia z kołami) - jest precyzyjny i nie przenosi drgań, choć nadal tłumi sporo informacji od kół i ma zbyt silne samopowracanie.

Fani G37 powinni raczej rozglądać się za 405-konnym Q60 3.0t z aktywnym tłumieniem.

Zdjęcie

Silnik od Mercedesa: przyjemne brzmienie, łagodny temperament i spory apetyt w korkach. /Motor
Silnik od Mercedesa: przyjemne brzmienie, łagodny temperament i spory apetyt w korkach.
/Motor

Dane techniczne, osiągi, dane testowe: Infiniti Q60 2.0t Premium Tech

 Infiniti Q60 2.0t Premium Tech
Silnikbenzynowy, turbo
Pojemność skokowa1991 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna211 KM/5500
Maks. moment obrotowy350 Nm/1250
Skrzynia biegówautomatyczna/7-biegowa
Napędtylny
Dług./szer./wys.469/185/140 cm
Rozstaw osi285 cm
Masa/ładowność1678/462 kg
Pojemność bagażnika342 l
Poj. zbiornika paliwa80 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h7,3 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*9,2/5,2/7,3
Zużycie paliwa w teście*12,4/9,6/6,8
Cena211 830 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

INFINITI Q60 2.0T PREMIUM TECH: PLUSY I MINUSY

+ atrakcyjny design
+ sportowa pozycja
+ bogate wyposażenie przy niewygórowanej cenie
+ wysoki komfort tłumienia nierówności

- mankamenty po stronie ergonomii i pracy przekładni
- zbyt stateczne prowadzenie

Zdjęcie

Znak rozpoznawczy Infiniti: łukowate wygięcie tylnej szyby. Plus za duże lusterka boczne. /Motor
Znak rozpoznawczy Infiniti: łukowate wygięcie tylnej szyby. Plus za duże lusterka boczne.
/Motor

INFINITI Q60 2.0T PREMIUM TECH: PODSUMOWANIE

Infiniti rozczarowuje jako auto sportowe, brak mu też dopracowania niemieckich rywali. Ma jednak efektowną stylizację i komfortowe zawieszenie.

Infiniti Q60 2.0t Premium Tech

liczba zdjęć: 46

Tekst: Marcin Sobolewski, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 22/2017

Infiniti QX80 po face liftingu – WIADOMOŚCI

Używane Infiniti FX (2003-2008) – OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Mazda CX-5 2.0 AWD SKY-G SkyPassion - test

    Nowa Mazda CX-5 wyraźnie nawiązuje do poprzednika, ale jest praktycznie pod każdym względem od niego lepsza – ładniejsza, wygodniejsza i lepiej wykonana. więcej