Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 Elite – test

Środa, 16 maja (16:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Bagażnik nowej Insigni w wersji kombi jest niewiele pojemniejszy niż w aucie poprzedniej generacji, ale stał się funkcjonalniejszy i wygodniej się go pakuje.

Zdjęcie

Opel Insignia ST /Motor

Pierwsza generacja Insigni Sports Tourer miała bardzo obłą tylną część karoserii. Pakowanie bagażnika, a szczególnie sięgnięcie czegoś z jego głębi było trudne, natomiast pobrudzenie spodni o zderzak - wyjątkowo łatwe.

W nowej generacji Opla klasy średniej nie ma już tego problemu, bo tył został zaprojektowany bardziej konwencjonalnie.

Reklama

Poprawiono także funkcjonalność. Kanapa jest dzielona w proporcji 40:20:40, a jej oparcia można także składać przełącznikami umieszczonymi na bokach bagażnika.

Mimo znacznego zwiększenia rozmiarów auta (na długość przybyło 7,3 cm, a między osiami 9,2 cm), pojemność przestrzeni ładunkowej (do rolety) wzrosła zaledwie o 20 litrów - z 540 do 560 l. Nie jest to mało, ale np. Volkswagen Passat może pomieścić o 90 l więcej.

Świetna przestronność

O ile w bagażniku postęp jest niewielki, to w kabinie - ogromny. Insignia Sports Tourer znajduje się teraz w gronie najprzestronniejszych aut w swojej klasie.

Poprawę w porównaniu z poprzednim modelem odczują szczególnie pasażerowie kanapy - na szerokość mają o 4 cm więcej miejsca, a na nogi - aż o 7 cm. Szkoda tylko, że pod fotelami jest za mała przestrzeń na stopy, a po dokupieniu szklanego dachu - brakuje jej także na głowy wysokich pasażerów.

Tradycyjnie dla Opla bardzo wygodne są siedzenia. Już podstawowe mają elektryczną dwukierunkową regulację lędźwiową, a za dopłatą 1500 zł dostępne są sportowe fotele AGR (ten kierowcy wyposażony w wysuwaną podpórkę pod uda).

Zdjęcie

Dobre materiały i solidny montaż. Obsługa jest łatwa, z jednym wyjątkiem: choć na konsoli centralnej umieszczono panel klimatyzacji, by ustawić kierunek nawiewu, trzeba korzystać z menu na ekranie. /Motor
Dobre materiały i solidny montaż. Obsługa jest łatwa, z jednym wyjątkiem: choć na konsoli centralnej umieszczono panel klimatyzacji, by ustawić kierunek nawiewu, trzeba korzystać z menu na ekranie.
/Motor

Zdjęcie

Opcjonalny wyświetlacz head-up rzuca kolorowe, bardzo czytelne dane na szybę. /Motor
Opcjonalny wyświetlacz head-up rzuca kolorowe, bardzo czytelne dane na szybę.
/Motor

Zdjęcie

Na środku dużego ekranu można m.in. wyświetlić mapę. Nie wiadomo jednak, czemu jest tak bardzo mała. /Motor
Na środku dużego ekranu można m.in. wyświetlić mapę. Nie wiadomo jednak, czemu jest tak bardzo mała.
/Motor

Zdjęcie

Podczas cofania na ekranie wyświetlane są ostrzeżenia o zbliżających się z boku autach. /Motor
Podczas cofania na ekranie wyświetlane są ostrzeżenia o zbliżających się z boku autach.
/Motor

Lżej znaczy zwinniej

Nowa Insignia kombi z takim samym silnikiem waży od poprzedniej o 77 kg mniej. W efekcie wyraźnej poprawie uległy właściwości jezdne. Auto szybciej i precyzyjniej reaguje na polecenia kierowcy, a na dynamicznie pokonywanych zakrętach ma mniejszą tendencję do wyjeżdżania przodem na zewnątrz. Układ kierowniczy pracuje dość lekko, ale wystarczająco precyzyjnie i jest wolny od wpływów napędu.

Testowa Insignia jest wyposażona w 170-konnego turbodiesla 2.0. Jednostka ta przekonuje płynną pracą i już od niskich obrotów dysponuje dużą siłą napędową. Osiągi są dobre, a zużycie paliwa - niskie. Podczas spokojnej jazdy na trasie spalanie wynosi poniżej 6 l/100 km, a przy 140 km/h - 6,8 litra.

Automatyczna 8-biegowa skrzynia przełożenia zmienia szybko i płynnie, a w trybie manualnym sama redukuje biegi, ale nie wrzuca wyższych.

Zdjęcie

Elektryczna regulacja foteli i skórzana tapicerka są opcjonalne. /Motor
Elektryczna regulacja foteli i skórzana tapicerka są opcjonalne.
/Motor

Zdjęcie

Z tyłu pasażerowie mają bardzo dużo miejsca na nogi. /Motor
Z tyłu pasażerowie mają bardzo dużo miejsca na nogi.
/Motor

Dane techniczne, osiągi, dane testowe: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 Elite

 Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 Elite
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1956 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna170 KM/3750
Maks. moment obrotowy400 Nm/1750
Napędprzedni
Skrzynia biegówautomatyczna/8-biegowa
Długość/szerokość/wysokość499/186/150 cm
Rozstaw osi283 cm
Średnica zawracania11,7 m
Masa/ładowność1558/682 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)560/1665 l
Poj. zbiornika paliwa62 l (ON)
Opony225/55 R17
Osiągi, zużycie paliwa (dane producenta)
Prędkość maksymalna220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,2 s
Zużycie paliwa*7,5/4,6/5,7
Zasięg1080 km
Dane testowe (opony zimowe)
Przyspieszenie 0-100 km/h9,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)46,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)45,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h65,0 dB
Zużycie paliwa*7,6/5,9/6,8
Rzeczywisty zasięg910 km
Cena144 700 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER 2.0 CDTI A8 ELITE: PLUSY I MINUSY

+ przestronna kabina
+ dobra jakość wykonania
+ pewne prowadzenie
+ wysoki komfort jazdy

- wyraźne wibracje na biegu jałowym
- relatywnie nieduży bagażnik
- słabe hamulce

Zdjęcie

Jak na samochód o tej długości, bagażnik Insigni nie imponuje pojemnością – 560 litrów to o 100 l mniej niż np. w Skodzie Superb kombi. /Motor
Jak na samochód o tej długości, bagażnik Insigni nie imponuje pojemnością – 560 litrów to o 100 l mniej niż np. w Skodzie Superb kombi.
/Motor

Zdjęcie

Oparcia kanapy składa się także od strony bagażnika. /Motor
Oparcia kanapy składa się także od strony bagażnika.
/Motor

Zdjęcie

Wysokość automatycznego otwierania klapy można ustawić lub je wyłączyć. /Motor
Wysokość automatycznego otwierania klapy można ustawić lub je wyłączyć.
/Motor

Zdjęcie

Symbol jest wyświetlany, by łatwiej trafić w miejsce, gdzie należy wykonać ruch stopą dla otwarcia lub zamknięcia klapy. /Motor
Symbol jest wyświetlany, by łatwiej trafić w miejsce, gdzie należy wykonać ruch stopą dla otwarcia lub zamknięcia klapy.
/Motor

OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER 2.0 CDTI A8 ELITE: PODSUMOWANIE

Zdjęcie

Nowa Insignia zapewnia wysoki komfort jazdy. Tylko na dużych nierównościach wstrząsy są wyraźne. /Motor
Nowa Insignia zapewnia wysoki komfort jazdy. Tylko na dużych nierównościach wstrząsy są wyraźne.
/Motor

Insignia kombi wyraźnie zyskała na funkcjonalności. Turbodiesel 2.0 170 KM to optymalny wybór.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 Elite

liczba zdjęć: 70

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 2/2018

Używany Opel Insignia 2.0 CDTI po 140 tys. km - test długodystansowy – OPINIE O SAMOCHODACH

Opel Insignia (2008-) – SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Toyota RAV4 Hybrid 4x4 Selection - test

    Siła trzech serc – dzięki wsparciu dwóch jednostek elektrycznych hybrydowa „ravka” łączy atuty SUV-ów z silnikami benzynowymi i dieslami. więcej