Renault Megane 1.6 dCi Bose - test

Czwartek, 3 listopada 2016 (17:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Renault Megane w wersji 1.6 dCi Bose to auto składające się głównie z zalet. Ale czy jest warte tak wysokiej ceny?

Zdjęcie

Renault Megane to jeden z najlepiej wyglądających kompaktów na rynku. Duża w tym zasługa ciekawych świateł. /Motor
Renault Megane to jeden z najlepiej wyglądających kompaktów na rynku. Duża w tym zasługa ciekawych świateł.
/Motor

Mieliśmy już okazję jeździć kilkoma odmianami najnowszego Megane i w każdej auto dało się poznać jako jeden z najciekawszych kompaktów na rynku.

Tym razem testujemy ten model z topowym dieslem i najbogatszym wyposażeniem Bose.

Reklama

Zdjęcie

Kokpit wygląda świetnie (ale w klasie są lepsi w kwestii wykończenia). Pionowy ekran 8,7'' kosztuje 1000 zł, seryjny ma 7 cali i jest umieszczony poziomo. Pod szybą – opcjonalny ekran HUD. /Motor
Kokpit wygląda świetnie (ale w klasie są lepsi w kwestii wykończenia). Pionowy ekran 8,7'' kosztuje 1000 zł, seryjny ma 7 cali i jest umieszczony poziomo. Pod szybą – opcjonalny ekran HUD.
/Motor

Każde Megane wygląda świetnie, ale w wersji Bose atrakcyjną sylwetkę dodatkowo podkreślają seryjne felgi 17'' oraz lakierowany na czarno dół tylnego zderzaka i chromowana końcówka wydechu.

W kabinie uwagę zwraca oferowana tylko w odmianie Bose materiałowo-skórzana tapicerka. Cała reszta jest jak w pozostałych "megankach": świetnie wygląda i okazuje się przyjazna w obsłudze. Ale z drobnymi wyjątkami - do umieszczonych za dźwignią zmiany biegów gniazdek AUX, USB i 12 V trudno się sięga, nie wszystkim przypadnie też do gustu obsługa klimatyzacji (i większości funkcji samochodu) przy pomocy ekranu dotykowego.

Zdjęcie

Tylko w Bose: seryjne fotele z masażem oraz dwupłaszczyznowa regulacja zagłówków. /Motor
Tylko w Bose: seryjne fotele z masażem oraz dwupłaszczyznowa regulacja zagłówków.
/Motor

Zdjęcie

Z tyłu – zupełnie przyzwoita ilość miejsca i osobne nawiewy w konsoli centralnej. /Motor
Z tyłu – zupełnie przyzwoita ilość miejsca i osobne nawiewy w konsoli centralnej.
/Motor

Za to każdy doceni bogate możliwości personalizacji. Kierowca może tu wpływać m.in. na sposób pracy silnika, układu kierowniczego czy klimatyzacji, może też wybrać jeden z kilku trybów wyświetlania wskaźników i pięciu kolorów oświetlenia nastrojowego.

Zdjęcie

Bogaty wybór trybów jazdy, barw oświetlenia itp. /Motor
Bogaty wybór trybów jazdy, barw oświetlenia itp.
/Motor

Nie da się za to zmieniać twardości zawieszenia (nawet za dopłatą) - ale fabryczne ustawienia okazują się dobrze dobrane. Choć Megane nie zachęca jakoś szczególnie do sportowej jazdy, to prowadzi się lepiej niż przyzwoicie. A przy tym całkiem sprawnie radzi sobie z nierównościami - nawet na opcjonalnych kołach 18''.

Zdjęcie

Bose to jedyna wersja Megane, do której nie można dokupić „zapasu”. Jego miejsce pod podłogą bagażnika zajął subwoofer. /Motor
Bose to jedyna wersja Megane, do której nie można dokupić „zapasu”. Jego miejsce pod podłogą bagażnika zajął subwoofer.
/Motor

Jak na 130-konną wersję, osiągi są co najwyżej niezłe. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 10 s (słabszemu o 10 KM Peugeotowi 308 wystarcza 9,6 s). Trzeba jednak przyznać, że zza kierownicy auto wydaje się szybsze.

Trudno za to mieć jakiekolwiek zastrzeżenia do zapotrzebowania na paliwo. Spalanie w trasie na poziomie 4,2 l na 100 km to jeden z najlepszych wyników w segmencie.

Dane techniczne, osiągi, testowe zużycie paliwa: Renault Megane 1.6 dCi Bose

 Renault Megane 1.6 dCi Bose
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1598 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna130 KM/4000
Maks. moment obrotowy320 Nm/1750
Skrzynia biegówmanualna/6-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.436/181/145 cm
Rozstaw osi267 cm
Masa/ładowność1318/572 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)384/1247 l
Poj. zbiornika paliwa47 l (ON)
Osiągi, zużycie paliwa
Prędkość maksymalna199 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,0 s
Śr. zużycie LPG wg producenta*4,7/3,6/4,0
Zużycie LPG w teście*6,9/4,2/5,6
Cena94 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

RENAULT MEGANE 1.6 dCi BOSE: PLUSY I MINUSY

+ atrakcyjny wygląd
+ ciekawe wnętrze
+ hojne wyposażenie
+ bogate możliwości personalizacji
+ bardzo małe zużycie paliwa

- wysoka cena
- niezachwycające osiągi
- miejscami kiepskie plastiki w kabinie

RENAULT MEGANE 1.6 dCi BOSE: PODSUMOWANIE

Zdjęcie

Mała tylna szyba, masywne słupki i duże zagłówki pogarszają widoczność w tył. Opcjonalne koła 18'' kosztują 1500 zł. /Motor
Mała tylna szyba, masywne słupki i duże zagłówki pogarszają widoczność w tył. Opcjonalne koła 18'' kosztują 1500 zł.
/Motor

Testowana wersja Megane to jeden z najdroższych kompaktów (nie licząc sportowych oraz premium). Ale nie bez powodu - jest też jednym z najlepszych.

Renault Megane 1.6 dCi Bose

liczba zdjęć: 80

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 35/2016

Używane Renault Megane II (2002-2008) – OPINIE O SAMOCHODACH

Renault Megane III (2008-) – SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Toyota RAV4 Hybrid 4x4 Selection - test

    Siła trzech serc – dzięki wsparciu dwóch jednostek elektrycznych hybrydowa „ravka” łączy atuty SUV-ów z silnikami benzynowymi i dieslami. więcej