Subaru Outback 2.5i Exclusive - test

Wtorek, 25 grudnia 2018 (01:50)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Outback to skromne, ale bardzo wszechstronne i dopracowane auto. Testujemy wersję 2.5 po niedawnej modernizacji.

Zdjęcie

Subaru Outback /Motor

Trzy lata po debiucie aktualna generacja Outbacka przeszła face lifting. Zmieniono m.in. przedni zderzak, reflektory (teraz są skrętne), grill i lusterka boczne, a także zmodyfikowano wnętrze.

Dla rodziny jak znalazł

Reklama

Outback to jedno z najprzestronniejszych kombi klasy średniej.

Cztery dorosłe postawne osoby będą miały znakomite warunki podróży. Na wszystkich - poza środkowym z tyłu - miejscach jest równie wygodnie, bo także oparcia kanapy mają znaczny (5-stopniowy) zakres regulacji kąta pochylenia.

Bagażnik ma sporą pojemność 559 l, choć mniejszą niż np. w Passacie (639 l). W wykorzystaniu przestrzeni przeszkadzają nadkola, a bezpieczne zapakowanie po dach uniemożliwia brak siatki oddzielającej od kabiny (to największy funkcjonalny mankament Outbacka).

Zdjęcie

Nadkola ograniczają szerokość bagażnika. Pod podłogą jest duży schowek, m.in. na roletę. /Motor
Nadkola ograniczają szerokość bagażnika. Pod podłogą jest duży schowek, m.in. na roletę.
/Motor

Oparcia można także składać, pociągając za dźwignie umieszczone po bokach bagażnika, a pod jego podłogą wygospodarowano miejsce na duży schowek. Niestety oznacza to, że zamiast koła zapasowego znajdziemy zestaw naprawczy.

Kierowca ma w Outbacku bardzo dobre warunki "pracy". Na szczególną pochwałę zasługuje świetna widoczność.

Obsługa - także systemu multimedialnego - jest bardzo prosta, a jedyna nielogiczność to konieczność resetowania komputera pokładowego oddzielnym przyciskiem na desce, zamiast tymi służącymi do zmiany jego pozostałych ustawień.

Zdjęcie

System multimedialny z ekranem 8'' jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Nowe są też kierownica, czarne wykończenie konsoli i panel klimatyzacji. /Motor
System multimedialny z ekranem 8'' jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Nowe są też kierownica, czarne wykończenie konsoli i panel klimatyzacji.
/Motor

Warto wspomnieć o takim "drobiazgu", jak bardzo duża powierzchnia oczyszczania przedniej szyby przez wycieraczki. Po lewej stronie, przy słupku pozostaje tylko minimalny fragment niewytartej powierzchni.

Outback jest seryjnie bogato wyposażony w układy wspomagające kierowcę (ich zbiorcza nazwa to EyeSight, od kamer, które stanowią najważniejszy element systemu).

Zdjęcie

[1] Zzestaw kamer systemów bezpieczeństwa. [2] Ta w lusterku wstecznym pokazuje obraz z prawego boku auta. /Motor
[1] Zzestaw kamer systemów bezpieczeństwa. [2] Ta w lusterku wstecznym pokazuje obraz z prawego boku auta.
/Motor

Do dyspozycji są m.in. asystenci pasa ruchu (może utrzymywać na nim auto, dokonując korekt kierunku jazdy, lub tylko ostrzegać o przekroczeniu linii) i martwego pola, system automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji oraz aktywny tempomat. Działa on wyjątkowo sprawnie i płynnie - hamowanie jest delikatne, co wcale nie jest regułą.

Zdjęcie

[1] Większość systemów bezpieczeństwa auta obsługuje się na panelu umieszczonym z lewej strony deski rozdzielczej. [2] Kamery ułatwiają manewrowanie, ale nie zawsze zastąpią nieoferowane czujniki parkowania. /Motor
[1] Większość systemów bezpieczeństwa auta obsługuje się na panelu umieszczonym z lewej strony deski rozdzielczej. [2] Kamery ułatwiają manewrowanie, ale nie zawsze zastąpią nieoferowane czujniki parkowania.
/Motor

Zdjęcie

[1] Duża pomarańczowa dioda ostrzega o autach nadjeżdżających z tyłu. [2] Po zatrzymaniu w korku adaptacyjny tempomat informuje kierowcę, gdy samochód stojący z przodu ruszy. /Motor
[1] Duża pomarańczowa dioda ostrzega o autach nadjeżdżających z tyłu. [2] Po zatrzymaniu w korku adaptacyjny tempomat informuje kierowcę, gdy samochód stojący z przodu ruszy.
/Motor

Komfort pierwszej klasy

Jedną z największych zalet Outbacka jest jego układ jezdny. Zawieszenie pracuje niemal bezgłośnie i znakomicie radzi sobie z wybieraniem nierówności. Jedynie te poprzeczne następujące po sobie na zakręcie odczuwa się na kierownicy i delikatnie wytrącają one auto z toru jazdy.

Poza tym do właściwości jezdnych trudno mieć większe zastrzeżenia - mimo sporych przechyłów w szybko pokonywanych łukach Outback zachowuje stoicki spokój i prowadzi się neutralnie. Dzięki skutecznemu napędowi na cztery koła, dużemu prześwitowi (zmierzone 19,5 cm) i 18-calowym kołom z oponami 225/60 Subaru sprawnie radzi sobie w lekkim terenie.

Zdjęcie

Fotele są obszerne i wygodne. Niestety tylko ten kierowcy ma regulację lędźwiową. /Motor
Fotele są obszerne i wygodne. Niestety tylko ten kierowcy ma regulację lędźwiową.
/Motor

Zdjęcie

Wnętrze jest szerokie. Miejsca nie zabraknie też na kolana, głowę i stopy. /Motor
Wnętrze jest szerokie. Miejsca nie zabraknie też na kolana, głowę i stopy.
/Motor

Bez pośpiechu

Z oferty zniknął silnik wysokoprężny. Outbacka można kupić tylko z benzynowym boxerem. Rozwija on 175 KM, co zważywszy pojemność 2,5 l jest wartością, delikatnie mówiąc, skromną.

Mimo to dynamika jest wystarczająca: podczas pomiarów auto rozpędziło się od 0 do 100 km/h w 9,6 s - o 0,6 s lepiej niż wskazują dane fabryczne.

Boxera zestawiono ze skrzynią bezstopniową, która imituje zmiany siedmiu przełożeń i tylko podczas ostrego przyspieszenia silnik długo pracuje na maksymalnych obrotach. Gdy ktoś chce, może przekładnię przełączyć w tryb ręczny.

Obawy o znaczne spalanie potwierdziły się tylko w cyklu miejskim: zużycie paliwa oscyluje tu w granicach 11 l. Natomiast podczas spokojnej jazdy w trasie jest to nieco ponad 6 l. Na autostradzie, przy 140 km/h boxer potrzebuje około 9,5 l/100 km.

Zdjęcie

Subaru w zakrętach wyraźnie się przechyla, ale mimo to pokonuje je pewnie. /Motor
Subaru w zakrętach wyraźnie się przechyla, ale mimo to pokonuje je pewnie.
/Motor

Dane techniczne, osiągi, dane testowe: Subaru Outback 2.5i Exclusive

 Subaru Outback 2.5i Exclusive
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa2498 cm3
Układ cylindrów/zaworyB4/16
Moc maksymalna175 KM/5800
Maks. moment obrotowy235 Nm/4000
Napęd4x4
Skrzynia biegówautomatyczna/bezstopniowa
Długość/szerokość/wysokość482/184/161 cm
Rozstaw osi275 cm
Średnica zawracania11,8 m
Masa/ładowność1631/469 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)559/1631 l
Poj. zbiornika paliwa60 l (Pb 95)
Opony225/60 R18
Osiągi, zużycie paliwa (dane producenta)
Prędkość maksymalna198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,2 s
Zużycie paliwa*8,9/6,4/7,3
Zasięg820 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h9,6 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)38,3 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)38,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h63,8 dB
Zużycie paliwa*10,8/6,3/8,6
Rzeczywisty zasięg690 km
Cena180 325 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

SUBARU OUTBACK 2.5i EXCLUSIVE: PLUSY I MINUSY

+ dużo miejsca w kabinie
+ niski poziom hałasu
+ znaczny komfort jazdy
+ bardzo dobra trakcja

- tylko przeciętna dynamika silnika
- brak czujników parkowania
- dość wysoka cena

SUBARU OUTBACK 2.5i EXCLUSIVE: PODSUMOWANIE

Zdjęcie

Subaru Outback /Motor

Wszystkie zalety SUV-a (przestronność, wygoda, zdolności terenowe), a do tego - stonowany wygląd.

Subaru Outback 2.5i Exclusive

liczba zdjęć: 71

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 27/2018

Używane Subaru Impreza WRX/WRX STi (2001-2007) – OPINIE O SAMOCHODACH

Używane Subaru Forester III (2008-2013) – SAMOCHODY UŻYWANE

Porównanie używanej Mazdy CX-7 i Subaru Forestera – OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Renault Espace Energy TCe 225 EDC Initiale Paris - test

    Minivan przebrany za crossovera, a pod maską silnik z wyczekiwanego od kilku lat auta sportowego. To kryje się pod niepozorną nazwą Espace Energy 225 TCe. więcej