Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline - test

Poniedziałek, 12 września 2016 (09:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Czy siedmioletnie już Polo dotrzymuje kroku młodszym rywalom? Tak, ale jego większym wrogiem okazuje się... Golf.

Zdjęcie

Tylko troje drzwi? VW ma wciąż w ofercie aż pięć takich modeli: Up!, Polo, Golf, Scirocco i The Beetle. To ewenement. /Motor
Tylko troje drzwi? VW ma wciąż w ofercie aż pięć takich modeli: Up!, Polo, Golf, Scirocco i The Beetle. To ewenement.
/Motor

Przeciwnie niż inni producenci Volkswagen wciąż utrzymuje w swojej ofercie liczne auta 3-drzwiowe. W przypadku Polo tylko wersja Cross ma seryjnie pięcioro drzwi.

Zdjęcie

Materiały czy spasowanie – świetne. Nawigacja z kolorowym ekranem: opcja do Highline, kosztująca 1390 zł. /Motor
Materiały czy spasowanie – świetne. Nawigacja z kolorowym ekranem: opcja do Highline, kosztująca 1390 zł.
/Motor

Do zakupu wariantu 3d ma przekonać niższa cena i system Easy Entry, który polega na tym, że siedziska foteli unoszą się do góry i do przodu, gdy odchyli się oparcie. Dzieciom to wystarczy, dorosłym i tak jest niewygodnie.

Reklama

Zdjęcie

Siedziska z przodu są niewiarygodnie krótkie. To nie jest auto na trasę. /Motor
Siedziska z przodu są niewiarygodnie krótkie. To nie jest auto na trasę.
/Motor

Zdjęcie

Sporo miejsca z tyłu, ale wsiadanie jest zbyt trudne, nawet mimo systemu Easy Entry (siedziska foteli unoszą się). /Motor
Sporo miejsca z tyłu, ale wsiadanie jest zbyt trudne, nawet mimo systemu Easy Entry (siedziska foteli unoszą się).
/Motor

Wprawdzie Polo ze swoim prawie 4-metrowym nadwoziem jest całkiem obszerne, ale jego problem polega na tym, że wnętrzem bliżej mu do Up!-a, a cenowo - do Golfa. Między przestronnością Golfa a Polo zieje przepaść, podczas gdy większy model wyceniono na niecałe 10 tys. zł drożej. Ale to zapewne wynika z dużej różnicy wieku: Polo ma już siedem lat.

W obecnej gamie silników 110-konny 1.2 TSI jest najmocniejszy, wyłączając wersję GTI (1.8 TSI 192 KM). Polo w tej wersji jeździ jak "mini-GTI" - od przyspieszenia do 100 km/h ważniejsza jest świetna elastyczność na każdym biegu. Szkoda, że korzystając z dobrodziejstw momentu obrotowego tak łatwo przekroczyć 8 l/100 km w mieście.

Zdjęcie

Głęboki bagażnik ma pojemność 280 l. Całkiem nieźle. Składana kanapa: seryjna. /Motor
Głęboki bagażnik ma pojemność 280 l. Całkiem nieźle. Składana kanapa: seryjna.
/Motor

Dane techniczne, osiągi, testowe zużycie paliwa: Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline

 Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline
Silnikbenzynowy, turbo
Pojemność skokowa1197 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna110 KM/5000
Maks. moment obrotowy175 Nm/1500
Skrzynia biegówmanualna/6-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.397/168/146 cm
Rozstaw osi247 cm
Masa/ładowność1060/421 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)280/952 l
Poj. zbiornika paliwa45 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna196 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,3 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*6,0/4,0/4,7
Zużycie paliwa w teście*8,0/6,0/6,9
Cena61 890 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI HIGHLINE: PLUSY I MINUSY

+ świetna dynamika 110-konnej wersji 1.2
+ przyjemne materiały w kabinie
+ niewielka dopłata do kolorowego ekranu

- zużycie paliwa odbiega od fabrycznego
- niewygodne wsiadanie do tyłu
- za mała różnica cenowa wobec Golfa i wersji GTI

Zdjęcie

volskwagen polo /Motor

VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI HIGHLINE: PODSUMOWANIE

Auto miejskie za 62 000 zł z jedną parą drzwi to wybór dosyć ekscentryczny.

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline

liczba zdjęć: 61

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 14/2016

Używany Volkswagen Lupo (1998-2004) – OPINIE O SAMOCHODACH

Volkswagen Polo 6N (1994-2001) – SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Motor

Zobacz również