Opel Adam - pierwsza jazda

Wtorek, 11 grudnia 2012 (14:10)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Małe auto w mistrzowskiej stylizacji. Taki opis od teraz pasuje już nie tylko do „500”, ale też do Opla Adama.

Zdjęcie

Najmniejszy model Opla prowadzi się równie dobrze jak wygląda. /Opel
Najmniejszy model Opla prowadzi się równie dobrze jak wygląda.
/Opel

Zdjęcie

Wykończenie Adama jest szokująco wysokiej jakości, a lista możliwych akcesoriów, opcji i dodatków, jakie można mieć w tym miejskim aucie, przyprawia o zawrót głowy.
/Opel

Skojarzenia z Fiatem 500 są nieuniknione. Od razu widać, że Adam celuje w jego pozycję rynkową. Opel jest dłuższy aż o 14 cm od włoskiego konkurenta. Jednak rozczarują się ci, którzy sądząc po długości auta, spodziewają się w kabinie Adama przestronności, ponieważ jego wynoszący 231 cm rozstaw osi jest zaledwie
o 1 cm większy niż w Fiacie.

Małe auto, mało miejsca

Reklama

Szerokie drzwi oraz przesuwne w wielkim zakresie przednie fotele zapewniają bezproblemowy dostęp do obu miejsc z tyłu, ale pasażerowie, którzy już się tam dostaną, wiele przestrzeni nie znajdą. Jeśli podróżni z pierwszego rzędu będą skłonni do daleko idących kompromisów, nogi się da upchnąć za fotelami. Ale na wysokość miejsca jest najwyżej dla osób mniej niż średniego wzrostu.

Adam w wersji OPC - tak, wariant EV - nie

Opel pracuje nad konkurencją dla Abartha 500. Według nieoficjalnych doniesień, do gamy silników nowego Adama może trafić 1,6-litrowa jednostka z turbodoładowaniem o mocy około 200 KM. czytaj więcej

Zgodnie z oczekiwaniami, także bagażnik jest maleńki - ma 170 l pojemności. Dlatego lepiej jest tylne siedzenia traktować jak jego rozwinięcie - po ich złożeniu uzyskamy 663 l.

Pierwszą jazdę odbyliśmy autem z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 87 KM. O ile prowadzenie samochodu, zarówno po autostradzie, jak i po krętych drogach górskich sprawiało mnóstwo frajdy, o tyle obcowanie z jego układem napędowym niespecjalnie cieszyło. Silnik wykazuje jakikolwiek temperament dopiero powyżej 2000 obr./min i wymusza na kierowcy częste sięganie do lewarka skrzyni biegów. W mieście daje się w praktyce korzystać tylko z pierwszych 4 spośród 5 jej przełożeń, bo ostatnie jest bardzo długie, oszczędnościowe, autostradowe.

Małe auto, duży wydatek

Choć samochód robi dobre wrażenie, jego ceny nie. Najtańsza 70-konnna wersja kosztuje w Niemczech 11 500 euro (blisko 48 tys. zł). Polski cennik Fiata 500 zaczyna się obecnie od 37 tys. zł. Można mieć nadzieję, że polskie przedstawicielstwo Opla zaproponuje korzystniejsze ceny Adama niż na rodzimym rynku. W przeciwnym razie będzie to co najwyżej auto niszowe.

Opel Adam

liczba zdjęć: 23

Dane techniczne: Opel Adam

Wersja1.2 701.4 871.4 100
Silnikbenzynowybenzynowybenzynowy
Pojemność skokowa1229 cm31398 cm31398 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna70 KM/560087 KM/6000100 KM/6000
Maks. moment obrotowy115 Nm/4000130 Nm/4000130 Nm/4000
Osiągi   
Prędkość maksymalna165 km/h176 km/h185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h14,9 s12,5 s11,5 s
Zużycie paliwa w l/100 km*7,1/4,2/5,37,3/4,4/5,57,3/4,4/5,5
Cenanieustalonanieustalonanieustalona
*miasto/trasa/cykl mieszany

KU, MP

Opel Adam - w imię ojca - NOWOŚCI

Artykuł pochodzi z kategorii: Pierwsze jazdy

Zobacz również