VW Beetle 1.6 TDI - pierwsza jazda

Piątek, 27 kwietnia 2012 (09:36)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Oferta jednostek w VW Beetle stale się poszerza. Teraz dołączył do niej silnik 1.6 TDI.

Zdjęcie

Volkswagen Beetle z nowym silnikiem 1.6 TDI na zbiorniku może pokonać nawet 1000 km. /Volkswagen
Volkswagen Beetle z nowym silnikiem 1.6 TDI na zbiorniku może pokonać nawet 1000 km.
/Volkswagen
Wszystkie trzy nowe w Beetle silniki skonstruowano zgodnie z panującą modą na downsizing. Jednostki benzynowe mają pojemność 1,2 i 1,4 l i moc odpowiednio: 105 i 160 KM. 105 KM ma także ostatnia z nowości - silnik 1.6 TDI. Na taki silnik, zapewniający przyzwoite osiągi i oszczędny, czekało wielu potencjalnych nabywców Beetle.

Zdjęcie

1,6-litrowy silnik o mocy 105 KM zapewnia przeciętne osiągi, ale jest oszczędny.
/Volkswagen

O tym, że auto ma być przede wszystkim oszczędne, świadczą osiągi. Wprawdzie prędkość maksymalna to niezłe 180 km/h, ale przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy trudno uznać za wynik lepszy niż przeciętny. Za to zużycie paliwa trzeba ocenić znacznie wyżej. Wprawdzie niełatwo zbliżyć się do obiecanych przez producenta 4,5 l/100 km, ale średnie rezultaty między 5,5 a 6 l/100 km są jak najbardziej do uzyskania.

Reklama

Dzięki takiemu zużyciu paliwa Beetle 1.6 TDI może pokonać bez tankowania ok. 1000 km. Tuż po uruchomieniu silnika wyraźnie słychać, że pod maską pracuje silnik wysokoprężny. Na szczęście po rozgrzaniu ten dokuczliwy odgłos znika. Chyba że kierowcę nagle najdzie ochota, by gwałtownie przyspieszyć. Wtedy spod maski wydobywa się równie nieprzyjemny odgłos jak na zimno. Przy niskich obrotach silnik zaskakuje sporą ochotą do pracy, nieco gorzej jest, gdy wskazówka obrotomierza zbliży się do liczby 4. Właśnie z tego powodu na osiągnięcie prędkości maksymalnej trzeba sporo cierpliwości.

Zdjęcie

Czytelna tablica przyrządów z elementami lakierowanymi w kolorze nadwozia.
/Volkswagen

Plusem Beetle jest bardzo precyzyjny, bezpośredni układ kierowniczy, a także zawieszenie zestrojone przede wszystkim z myślą o bezpieczeństwie. Pozycja za kierownicą jest wygodna, widoczność z miejsca kierowcy - bardzo dobra, może z wyjątkiem cofania, gdy mogą przeszkadzać dość masywne tylne słupki. W dłuższej trasie podróżni docenią wygodne fotele.

Na polskim rynku Beetle z silnikiem 1.6 TDI nie jest tani. Bazowa wersja, nazwana po prostu Beetle, kosztuje 78 090 zł. W wyposażeniu standardowym znajdują się m.in. klimatyzacja, ESP, cztery poduszki powietrzne, radioodtwarzacz i tempomat. W opcji dostępne są automatyczna klimatyzacja, nawigacja i skórzana tapicerka. Droższa odmiana Design ma oprócz tego halogeny z doświetlaniem zakrętów, aluminiowe felgi, lusterka i klamki w kolorze nadwozia, a także skórzaną kierownicę i inne niż w bazowej odmianie fotele. Takie auto kosztuje 82 290 zł.

Witold Blady

Dane techniczne: Volkswagen Beetle 1.6 TDI

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1598 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna105 KM/4400
Maks. moment obrotowy250 Nm/1500
Osiagi
Prędkość maksymalna180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)5,4/4,1/4,5

Artykuł pochodzi z kategorii: Pierwsze jazdy

Zobacz również