Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition - test

Czwartek, 7 sierpnia 2014 (09:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

180-konnym Audi A3 w wersji cabrio można jechać szybko, ale nie warto. Do tego auta bardziej pasuje relaksacyjny styl jazdy.

Zdjęcie

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition /Motor

Audi A3 Cabriolet w najmocniejszej wersji 1.8 TFSI rozwija maksymalną prędkość bliską 250 km/h, a rozpędzenie go do 100 km/h zajmuje niecałe 8 sekund. To bardzo dobre wyniki, z czym jest pewien problem.

Zdjęcie

Deska rozdzielcza wygląda lekko i elegancko, mała kierownica świetnie leży w dłoniach. Jakość materiałów i dokładność wykończenia niczym we flagowej limuzynie.
/Motor

Jadąc szybko, jedzie się krócej. A w porządnym kabriolecie chodzi o coś zupełnie przeciwnego - mniej liczy się cel podróży, większe znaczenie ma pokonywanie kilometrów samo w sobie. Na szczęście, przy spokojnej jeździe ten samochód także dostarcza sporo frajdy. Zawirowania powietrza nie przeszkadzają do prędkości rzędu 70-80 km/h, nawet przy opuszczonych szybach bocznych. Silnik przy niskich obrotach pracuje niemal bezgłośnie. Dzięki dużej sztywności nadwozia i dobrze dobranej charakterystyce zawieszenia auto porusza się spokojnie nawet po bardzo dziurawych drogach. Właściwie jedynym zmartwieniem kierowcy jest panująca pogoda.

Reklama

Używane: Audi A3, BMW serii 1, Mercedes klasy A

Łączy je niemieckie pochodzenie i ok. 10-letni staż rynkowy. Prezentują jednak zupełnie odmienne koncepcje budowy pojazdu. Porównujemy „małe” modele Audi, BMW i Mercedesa. czytaj więcej

Gdy aura jednak wymusza zamknięcie dachu, A3 Cabriolet zamienia się w praktyczny samochód codziennego użytku. Dach od wewnątrz wykończony jest elegancką podsufitką i zapewnia dobrą izolację akustyczną. Miejsca w środku z powodzeniem wystarczy dla czwórki osób - trochę ekwilibrystyki wymaga tylko wsiadanie na kanapę. Bagażnik ma 320 litrów (przy złożonym dachu - 275), w aucie tej klasy trudno wymagać więcej. Bez wątpienia nie jest to auto na jeden sezon, ale na cały rok. Na lato po prostu trochę bardziej.

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition - podsumowanie

Jak ktoś lubi auta z otwartym nadwoziem, ten model na pewno go nie rozczaruje.

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition: plusy

  • olbrzymia przyjemność z jazdy,
  • komfortowe zawieszenie,
  • znakomita jakość wykonania,
  • bardzo dobre walory praktyczne


Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition: minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • spore zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition

liczba zdjęć: 7

Dane techniczne: Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition

 Audi A3 Cabriolet
Silnikbenz., turbo
Pojemność skokowa1798 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna180 KM/5100
Maks. moment obrotowy250 Nm/1250
Skrzynia biegówaut./7-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.442/179/141 cm
Rozstaw osi260 cm
Masa/ładowność1430/500 kg
Poj. bagażnika320 l
Poj. zbiornika paliwa50 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna242 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h7,8 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)7,3/4,8/5,8
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)9,8/7,7/8,8
Cena164 300 zł

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Audi RS Q3 - TEST

Audi A3 Cabriolet od 133 500 zł - MOTORYNEK

Audi S3 Limousine, Subaru WRX STI - PORÓWNANIE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Zobacz również

  • Seat Arona 1.0 TSI 115 Xcellence - test

    Mimo wysypu miejskich crossoverów Arona nie musi obawiać się rywali. Ale czy nie powinna bać się klienta z kalkulatorem w ręku? więcej